Friday 5 May 2023

SKINCARE SHAKLEE 100% SKINCARE ORGANIK

Mencabar betul nak mencari Skincare yang 100% organik sekarang. Pengalaman diri sendiri yang mempunyai kulit bermasalah, kering, berjeragat di usia muda, kusam, tona kulit tidak sekata dan allergic membuatkan saya sangat takut untuk mencuba sebarangan skincare.

Dah banyak yang saya try and error. Ada yang kerana terlalu mahal, guna sekejap then tak repeat dah selepas itu. Ini adalah kerana saya was-was dengan ingredients nya. Tidak pasti halal atau sebaliknya. Ya, produk tersebut berkesan untuk masalah kulim kusam dan sunburn. Tetapi dah habis banyak botol jugak, baru saya stop terutama serumnya yang membuatkan saya tidak yakin kerana ia menggunakan sumber haiwan.

Okey, selepas mencuba beberapa brand Skincare Organik, akhirnya saya terjatuh cinta dengan Skincare Shaklee-Skincare YouthTM.

LATAR BELAKANG SKINCARE YOUTHTM SHAKLEE

Skincare Youth Shaklee Organik dan Selamat serta Terbukti Berkesan

Skincare YouthTM Shaklee telah dilancarkan secara rasminya semasa Business Leader National Conference (BLNC) Shaklee yang berlangsung kali kedua di Sunway Convention Centre, Malaysia pada bulan Mac 2018.

Tetapi, sebenarnya Skincare ini telah mengambil masa selama 8 tahun sebelum CEO Shaklee Corporation sendiri, iaitu Roger Barnett berpuas hati dengan hasil kajian yang dilakukan oleh kumpulan saintis yang terlibat. Roger Barnett meminta Saintisnya menghasilkan satu Set Skincare Organik khas untuk pasaran Malaysia yang mana membawa mesej Look Younger Longer.

Jadi anda tidak perlu risau selamat ke? Betul ke Skincare ini, Organik?

  • Kerana YouthTM Shaklee sesuai untuk semua jenis kulit, jantina, warna dan pelbagai peringkat usia.
  • Bebas daripada 2500 bahan-bahan kimia yang berbahaya dan memudaratkan.
  • Bahan-bahan utamanya adalah daripada tumbuhan botanikal seperti Muscadine Grapes, Lotus Japonicus, Apple Stem Extract, Schisandra Chinensis Fruit Extract, Vitail Repair Complex dan banyak lagi akan saya kongsi secara details di bawah nanti. Yang mana, bahan-bahan ini semua mampu mengurangkan faktor penuaan.
  • Ianya telah dipatenkan.
  • Keputusan Ujian Klinikalnya : 100% wanita telah mengalami perubahan kulit wajah yang lebih cantik dan sihat dalam masa 7 hari, penggunaannya secara berterusan.
  • Manakala 2/3 daripada wanita telah mengubah usia kulit mereka sedekad lebih muda.
  • Skincare YouthTM Shaklee tidak diuji ke atas haiwan dan ianya vegan.

Ok, Skincare YouthTM Shaklee ini terdiri daripada :

  1. YouthTM Luminous Gel Oil Cleanser
  2. YouthTM Perfecting Skin Toner
  3. YouthTM Moisture Lock Day Cream
  4. YouthTM Age Defense Moisturizer -SPF50
  5. YouthTM Activating Serum
  6. YouthTM Advanced Renewal Night Cream – Light
  7. YouthTM Advanced Renewal Night Cream – Rich
  8. YouthTM Radiance C + E
  9. YouthTM Restoring Eye Treatment
  10. YouthTM Hydrating Gel Mask
  11. YouthTM Purifying Clay Mask
  12. YouthTM Activating BB Cream

YOUTHTM LUMINOUS GEL OIL CLEANSER

Pembersih wajah YouthTM ni bersifat 3 in 1 : pH seimbang, tidak mengandungi sabun tanpa buih, pembersih ini menggabungkan campuran vitamin yang dipaten dan polifenol serta alga untuk memperhalus dengan lembut, menyuci dan menyediakan kulit anda untuk langkah seterusnya.

Bahan-bahan utamanya :

Vital Repair+, Ekstrak Muscadine Grapes dan Ekstrak Alga Hijau yang menghaluskan.

YOUTHTM PERFECTING SKIN TONER

Membebaskan kulit dari sel-sel yang kusam, menanggalkan sel-sel kulit mati, menghidratkan dan membekalkan nutrisi bersama dengan campuran vitamin penting polifenol dan bahan-bahan botanikal yang berpaten supaya kulit kelihatan lebih berseri.

Bahan-bahan utamanya :

Vital Repair+, Ekstrak Muscadine Grapes, Ekstrak Alga Hijau yang meremajakan kulit.

YOUTHTM MOISTURE LOCK DAY CREAM

Penghasilan Moisture Lock Day Cream ini berasaskan kepada formulasi 3 konsep iaitu MENARIK, MENGUNCI dan MELINDUNGI.

  • Bahan utamanya adalah Ekstrak Kaktus yang menarik kelembapan pada lapisan luar kulit, menenangkan dan melembutkan kulit, serta memberikan penghidratan yang lebih tahan lama.
  • Gabungan unik empat jenis Asid Hyaluronik yang mengekalkan sehingga 1,000 kali beratnya dalam air untuk melembapkan kulit, serta mengunci kelembapan dan membentuk takungan jauh di dalam kulit.
  • 100% Squalane berasaskan tumbuhan yang mampan membina halangan pelindung untuk mengurangkan kehilangan air. Selain itu, ia juga mampu mengekalkan kelembapan untuk penghidratan yang tahan lama, serta menyeimbangkan air dan minyak kulit supaya kulit anda kelihatan segar sepanjang hari.

Thats why ia dipanggil Lock Day Cream. Saya sangat suka dengan Moisturizer Lock Day Cream ni kerana saya ada masalah kulit kering dan berjeragat. Sesiapa yang ada masalah yang sama wajib cuba!

Bahan-bahan di dalamnya :

Kaktus, Asid Hyaluronik, Squalane, Muscadine Grapes, Lotus Japonicus, Schisandra Chinensis.

YOUTHTM AGE DEFENSE MOISTURIZER SPF50

Moisturizer ini melindungi dan menghalang kulit wajah daripada pancaran sinaran matahari UVA dan UVB menggunakan pelindung matahari berspektrum luas SPF50.

Bahan-bahannya :

SPF 50, Vital Repair Complex, Ekstrak Muscadine Grapes.

YOUTHTM ACTIVATING SERUM

Serum YouthTM mengandungi 10 kali ganda bahan aktif untuk memulakan langkah pembaharuan sel yang kritikal. Ia terdiri daripada campuran vitamin, Polifenol dan YOUTH Complex yang berkesan. Yang mana bahan-bahan ini menggalakkan penghasilan kolagen yang baru sehingga ke peringkat sel. Kesan lain nya akan membuatkan kulit anda kelihatan lebih muda, remaja dan berseri-seri.

Bahan-bahan utamanya :

YOUTH Complex dengan Apple Cell, Lotus Japonicus, Vitamin A berkapsul.

YOUTHTM ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM – LIGHT

Ekstrak Alga Marin, Ekstrak Muscadine Grapes, Lotus Japonicus, serta anti-oksidan yang lain menggalakan pembaharuan sel kulit baru semasa anda tidur. Campuran botanikal khas membantu meransang penghasilan kolagen yang elastin. Kulit wajah akan lebih cerah, licin dan berseri-seri.

Sesuai untuk semua keadaan.

Bahan – bahan :

Vital Repair+ Complex, Schisandra Chinensis, Lotus Japonicus.

YOUTHTM ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM – RICH

Krim malam ini diformulasi dengan Shea Butter dan Jojoba membantu untuk menghidratkan kulit lebih mendalam serta melembutkan wajah. Alga Marin ditambah dengan antioksidan yang kaya denga vitamin membantu mengecas sel kulit semasa anda tidur. Pakai secara konsisten akan membuatkan kulit wajah anda lebih muda, licin dan cerah.

Sesuai untuk mereka yang lebih kerap berada di dalam bilik ber aircond atau suhu sejuk dan kering. Dan krimnya lebih pekat berbanding YouthTM Advanced Renewal Night Cream -Light.

Bahan-bahan :

Vital Repair+Complex, Lotus Japonicus, Shea Butter dan Jojoba.

YOUTHTM RADIANCE C + E

Mempunyai sebanyak 20% Vitamin C dan E tulen yang dipatenkan serta ekstrak Sel Rasberi yang membantu untuk menegang, mencerah dan mengurangkan kehadiran garisan halus dan kedutan.

Radiance C + E ini membantu mengurangkan kehadiran tompok usia, melicinkan tekstur kulit dan memperbaiki tona kulit supaya lebih sekata.

Kapsul ber dos tunggal ini mudah digunakan kerana ia berasaskan kepada tumbuh-tumbuhan, 100% terbiodegredasi, vegan dan diformulasikan tanpa bahan pengawet.

Bahan-bahan utamanya :

20% Vitamin C Tulen, Vitamin E, Rasberi

YOUTHTM RESTORING EYE TREATMENT

Restoring Eye Treatment memberikan manfaat anti-penuaan hebat dan solusi yang jelas dilihat untuk mata letih, kering, atau sembap.

  • Ia mengandungi Peptide Blend unik yang dibuktikan di dalam kajian klinikal dapat mengurangkan penampilan garis serta kedutan di kawasan sekeliling mata dan kedutan di sisi luar lipatan mata atau crow’s feet dalam tempoh masa seawal 7 hari.
  • Mengurangkan sembap dan lingkaran bawah hitam.
  • Membantu menghilangkan kedutan mata dan menegangkan serta menghidrat.
  • Mempunyai Cooling Tip unik yang menyegarkan dan memberikan tenaga di kawasan mata dengan urutan lembut.

YOUTHTM HYDRATING GEL MASK (Untuk kulit kering)

Manjakan kulit dengan kelembapan yang mendalam serta melegakan, untuk kulit yang segar dan terhidrat. Gel emas ini padat dengan Asid Hyaluronik, Jus Daun Aloe Vera dan gabungan pelbagai herba seperti Centella Asiatica dan ekstrak Chamomile yang memberikan kesegaran dan kelembapan yang berpanjangan untuk kulit yang lebih berseri.

YOUTHTM PURIFYING CLAY MASK (Untuk kulit berminyak atau mudah berjerawat)

Secara semulajadi menyahtoksin dan membersihkan kulit dengan campuran tiga jenis Tanah Liat yang kaya dengan mineral, serbuk Arang yang halus dan Abu Gunung Berapi dari Pulau Jeju yang bersih di Lautan Pasifik.

Rumusan ini menyerap dan menyingkirkan bahan pencemar, kotoran dan sebum berlebihan untuk membantu meminimumkan penampilan liang pori, untuk kulit yang lebih licin tanpa menghakis atau mengeringkan kulit.

YOUTHTM ACTIVATING BB CREAM

  • BB Cream yang ada di Malaysia adalah Code : 2 dan 3 sahaja.
  • Sesuai untuk mereka yang tidak suka bersolek tebal tetapi ingin menutup cacat cela, parut kesan jerawat di wajah supaya tona kulit kelihatan lebih sekata.
  • Melindungi kulit daripada kerosakan sinaran UVA/ UVB.
  • Hanya beberapa minit sahaja untuk bersiap dengan formulasi mudah disapu dan sebati dengan sempurna pada kulit.
  • Dapat memberikan keserian dan berpanjangan.

Bahan-bahannya adalah :

Minyak Argan, Alga Hijau, Minyak Kelapa, Muscadine Grapes, Pokok Moringa.

Banyak kan pilihan Skincare Shaklee Skincare Organik sebagai penggunaan rutin penjagaan kulit wajah anda? Jadi, tunggu apa lagi. Dapatkan sekarang!

Sekarang kita ada tawaran Promosi menarik seperti di bawah :

Promosi Skincare Youth Shaklee Organik dan Selamat serta Terbukti Berkesan
Promosi Terkini Skincare Youth Shaklee Organik dan Selamat serta Terbukti Berkesan
Murah dan Jimat Skincare Youth Shaklee Organik dan Selamat serta Terbukti Berkesan

Nak dapatkan produk Skincare Youth Shaklee yang organik, selamat dan berkesan? Anda boleh hubungi saya terus di sini; Sakinah – 019-916 4276.

Nak jana pendapatan tambahan 3, 4, 5 angka sebulan? Anda juga boleh whatsapp saya dan baca pilihan Part Time Job Tahun 2023.

Sekian, wassalam.

#kursusspamurah #spashaklee #mobilespa #mobilespamalaysia #kelasspaonline #NextLevelBlogging #blogmegashaklee #projekblogmega2 #shakleethrive2023 #shakleethriumph202#SetRahmahShaklee2023


No comments:

Post a Comment