Saturday 6 May 2023

WEEKEND PART TIME JOB DI MALAYSIA

Anda sedang mencari Part Time Job during Weekend yang flexible and available di Malaysia? Tak susah pun. Banyak pilihan dan ia sangat mudah.

Sebelum itu jika anda nak buat Part Time Job, anda mesti mempunyai ciri-ciri seperti di bawah ini :

  1. Mempunyai masa terluang minima satu ke dua jam sahaja setiap hari.
  2. Anda seorang yang berani menceburi bidang baru.
  3. Anda seorang yang penyabar, fokus dan komited berusaha untuk mendapatkan hasil yang setimpal.
  4. Anda seorang yang sedia untuk menimba ilmu, nasihat dan teguran untuk penambahbaikan.
  5. Anda mempunyai keyakinan diri yang tinggi boleh berjaya capai target yang (anda sendiri tentukan berapa income setiap hari).
  6. Anda seorang yang disiplin dengan masa kerana Part Time Job yang saya akan kongsikan ini menuntut anda always be on time. Dah nama pun part time job kan. Takkan lah buat kerja macam orang bekerja full time. Hehehe.
  7. Anda mempunyai telephone mudah alih dan capaian internet yang lancar.
  8. Last, apakah tujuan anda membuat Part Time Job? Ask yourself.
  9. Tidak mudah give up dan sentiasa bersemangat.

Ok, saya rasa cukup lah 9 ciri-ciri penting di atas yang perlu anda semak sebelum memulakan langkah membuat Part Time Job di tahun 2023 ini.

JENIS PART TIME JOB YANG ANDA BOLEH PILIH

Actually terlalu banyak syarikat-syarikat menawarkan Part Time Job during weekend atau selepas office hours. Antaranya yang memberi peluang keuntungan yang agak besar ialah :-

Penulis Bebas (Freelance Writer) dan Coprwriter

Jika anda sangat suka menulis, banyak perniagaan-perniagaan yang memerlukan Freelance Writer untuk membantu kerja-kerja penulisan mereka.

Menjadi Agen, Dropship atau Affiliate Marketing

Part Time Job ni memerlukan anda menjual dan mempromosi produk-produk yang ditawarkan oleh syarikat. Kebiasaannya anda tidak perlu menyimpan stok mereka. Dan syarikat ada menyediakan platform garis panduan serta bimbingan untuk anda. Contoh : Seperti yang sedang saya buat sekarang adalah Bisnes Shaklee Bisnes Online Terbaik di Malaysia.

Pereka Grafik atau Animasi Bebas (Freelance Graphic or Animation Designer)

Yang ni bonus untuk anda yang mempunyai ilmu dan kepakaran merekacipta, animation dan editting. Bahkan kerja ini mampu reach sehingga ke peringkat global. Sangat banyak peluang. Kena pandai cari dan pilih. Walaupun saya mempunyai kemahiran dalam graphic tetapi saya sendiri tiada kekuatan untuk fokus.

Kalau zaman bujang dulu tiada masalah. Bila dan berkeluarga, saya prefer untuk melepaskan peluang-peluang yang ditawarkan. Kerana kerja-kerja design sangat memenatkan minda, mata dan kadang boleh membuatkan saya tertekan sehingga perlu rest lebih masa untuk healing.

Saya jenis mengutamakan keluarga. So, saya tidak mahu di usia menuju ke 40-an masih sibuk dengan kerja-kerja yang memenatkan. Anda pula bagaimana?

Tutor Online

Sekarang ramai jugak yang mula lakukan Part Time Job tutor secara online. Jadi anda akan lebih jimat masa tanpa perlu bergerak keluar di hujung minggu. Menjadi seorang tutor tak susah jika anda mempunyai kredibiliti dan pengalaman sebagai seorang guru.

Youtuber, Influencer, Content Creators atau Instafamous

Anda boleh gunakan platform Youtube, Tiktok dan Instagram mempromosikan atau review produk orang lain. Cuma yang ni, anda kena jadi famous terlebih dahulu lah dengan membangunkan platform sosial media yang dipilih. Baru lah boleh membina trust customers.

Menjual Makanan

Anda seorang yang pandai memasak? Boleh spend time beberapa jam untuk persiapan memasak hidangan pilihan yang menjadi permintaan orang sekeliling. Mungkin boleh usahakan cara ini. Anda perlu tengok market dan persaingan jika ada. Dan anda semestinya kena menawarkan hidangan yang unik dan tiada pada orang lain.

Jika kawasan anda memang sukar untuk dapat makanan ready cook ia kiranya bonus. Tetapi kalau sekeliling anda dah bersepah orang menjual pelbagai makanan, better lupakan impian nak menjual makanan sebagai Part Time Job.

Food Riders

Haa! kalau semasa PKP Food Rider seperti Grab Food dan Food Panda memang mendapat permintaan yang sangat tinggi. Sebab rakyat Malaysia tidak boleh keluar rumah.

Untuk di tahun 2023 ni, anda masih boleh mencuba.

Cuma saya kongsikan pengalaman adik saya sendiri yang membuat Grab Food setahun kebelakangan ini di Kuala Terengganu. Dia buat sekadar suka-suka sambil tujuannya nak explore kawasan.

Permintaan kat sini, tak banyak berbanding semasa PKP. Dan dia perlu bersaing dengan rider-rider lain. Untung tak banyak mana, bergantung atas syarikat dan jenis delivery kita terima. Saya nak cerita lebih-lebih tak pandai sangat. Itu lah yang adik saya kongsikan.

Secara realiti pun, kadang-kadang saya sendiri boleh nampak lambakan riders bersidai menanti order. Kadang kecian dorang kebasahan dalam hujan, ada jugak yang kena sidai dengan customers, call tak jawap. Ada jugak yang kena marah dengan customers sebab lambat. Macam-macam cabaran demi mencari extra income buat keluarga tersayang.

Perkhidmatan e-hailing

Perkhidmatan e-hailing seperti Taxi, Grab dan Maxim. Bagi anda yang mempunyai kenderaan yang masih elok, lulus puspakom boleh cuba. Untungnya tak de lah besar mana. Bergantung kepada jarak dan kawasan anda fokus.

Suami saya pernah berpengalaman buat perkhidmatan ini di Kuantan dulu semasa PKP. Sebulan boleh lah dapat RM1000 ke RM2000. Sekarang saya tak tahu bagaimana permintaannya. Sebab masa tu suami dapat banyak permintaan dari mereka yang ada urusan ke kolej, sekolah dan orang-orang yang nak pergi dan balik kerja serta ke hospital.

Servis Mobile Spa

Antara banyak-banyak jenis Part Time Jobsaya suka berkongsi pasal kelebihan servis Mobile Spa ini. Jika anda seorang wanita, anda suka kepada kecantikan, anda suka memanjakan diri ke pusat spa, anda wajib baca sehingga habis.

Ok, saya kongsikan dari pengalaman saya sendiri ya yang involve dalam dunia Mobile Spa B.OT.G (Dulu dikenali sebagai TWB. Sekarang kita dah upgrade kepada B.O.T.G).

Part Time Job Training Mobile Spa di Malaysia

Saya pernah buat servis Mobile Spa ni sejak sebelum PKP lagi. Dan yang best dan specialnya Mobile Spa sekali servis anda boleh peroleh Instant Cash RM50 ke RM200 per person. Ia bergantung kepada pakej yang kita tawarkan. Anda boleh baca pengalaman Saya Berjaya Peroleh Extra Income RM600 Seminggu dengan Mobile Spa sahaja dan juga sharing Dapat RM750 Selepas Servis 7 Orang pelanggan.

Bayangkan anda hanya peruntukkan masa 2 jam sehari dah boleh dapat paling minima RM200. Banyak kan? Kerjanya tak susah pun. Senang sangat. Anda cuma perlu belajar beberapa step untuk facial muka, massage badan, urutan kaki.

Part Time Job Mobile Spa di Malaysia
Ini foto saya di rumah pelanggan yang merupakan seorang Guru Seni. Banyak kali jugak beliau repeat servis spa dengan saya semasa saya tinggal di Kuantan. Actually Mobile Spa ni boleh buat di mana-mana sahaja. Hatta sedang bercuti kalau nak on servis. Sebab ia sangat fleksible. Gosok-gosok muka 15 minit dah dapat RM50. If tak nak servis, anda boleh fokus penjuru income B.O.T.G yang lain.

Sejujurnya pada awal penglibatan saya dalam dunia Mobile Spa saya tidak pernah ada pengalaman langsung cam mana nak facial muka orang. Tapi B.O.T.G akan guide dan bantu kita. Anda tak perlu risau.

Step yang diajarkan pun sangat mudah diikuti (kerana kita ada modul yang telah disusun rapi) dan di practice kan. Selalu saya dan team Mobile Spa B.O.T.G akan mendapat permintaan tinggi untuk facial. Kerja facial tak susah pun. Plus kita menggunakan pulak produk yang memang berkualiti serta berkesan. Jadi kerja facial akan jadi lebih mudah.

Part Time Job 2023

Saya pun pernah servis bakal-bakal pengantin. Sekali servis dapat lah minima RM200 untuk kurang 2 jam. Tambahan masa dan servis akan ada tambahan cas.

Part Time Job 2023 Servis Spa

Kelebihan Mobile Spa ni customers suka recommend pulak servis kita kepada kenalan-kenalan mereka. Ye lah, orang perempuan kan suka cantik, pastu suka pulak share benda best-best kat kawan-kawan, saudara-mara dorang. Jadi kerja kita tak de lah penat sangat.

Dorang tadah muka, sedia badan.. kita pun turunkan ilmu yang diajar semasa training spa. Training hanya sekali tapi untung berkali-kali.

Amacam, seronok kan? Anda boleh juga baca pengalaman 13 beautician TWB a.k.a BOTG

Jika anda berminat, teruskan bacaan di bawah ini.

Kenapa anda perlu pilih Mobile Spa B.O.T.G sebagai Part Time Job?

Training Part Time Job Mobile Spa di Malaysia
Pakej Bina Spa Bergerak Serendah RM1,999 SAHAJA.
  1. Pakej Kursus Mobile SPA Beauty On The Go (B.O.T.G) bersama kami semestinya bakal membantu memenuhi citarasa dan kelapangan waktu anda yang fleksible dalam menjana pendapatan extra setiap minggu di mana-mana sahaja.
  2. Kami menyediakan Personal Training One to One bersama B.O.T.G Trainer yang terlatih di kawasan berdekatan anda selama 2 ke 3 jam.
  3. Trial kits SPA.
  4. Produk SPA Shaklee (Youth Skincare, Scrub, Masker etc).
  5. Keahlian Shaklee PERCUMA
  6. Sijil Penyertaan Training B.O.T.G
  7. Support Group Online dan Offline yang sangat happening!
  8. Kelas Pemasaran Online dan Offline.
  9. Career Development bersama B.O.T.G
  10. Peluang jana Income dari 6 penjuru yang lain selain Income Servis Spa anda.

Sebenarnya nilai ilmu dan tools yang bakal anda peroleh Ini lebih dari RM5 000! Tetapi sekarang kami offer anda dengan harga serendah RM1,999 SAHAJA.

Jadi anda tidak perlu risau bagaimana nak bermula. Segalanya telah disediakan.

Anda mungkin boleh dapat class training yang lebih murah daripada ini. Tetapi selepas training anda terkontang-kanting tanpa guideline. Tak tahu nak guna produk mana yang selamat untuk pelanggan. Macam mana nak cari pelanggan dan banyak lah lagi semuanya anda kena buat sendiri.

Alang-alang dah minat, let’s be part of us. Saya akan uruskan pendaftaran anda dari A to Z (Pembelian produk, keahlian Shaklee dan B.O.T.G, tools, modul, sijil, date training dan lain-lain) sebaik sahaja selesai pembayaran Pakej RM1, 999.

Ok, saya kongsikan lagi sedikit pengalaman saya sendiri dalam dunia Mobile Spa setelah berpindah pulang ke kampung halaman di Kuala Terengganu dan bagaimana masih ada permintaan sepanjang 3 tahun (2019 hingga awal tahun 2022) PKP.

Walaupun saya telah berpindah, khidmat spa saya masih dicari orang ramai. Ada suami yang menghubungi saya sebab nak hadiahkan kepada isterinya dan ada juga mereka yang datang holiday dan nak relax-relax dengan servis mobile spa (SMS Spa).

Saya terpaksa menolak kerana masih mencari beautician baru untuk cover servis area Kuantan semasa ketiadaan saya.

Bagaimana mereka dapat menghubungi saya? Kalau kenalan terdekat, it’s normal kan. Ini pelanggan-pelanggan yang belum pernah dikenali, mesti challenging jugak nak mencari. Haa! itu ilmu special Bagaimana menjemput pelanggan datang ke Kedai Spa Bergerak Anda khas untuk mereka yang mendaftar B.O.T.G dengan saya.

So, jangan fikir lama-lama. Whatsapp saya terus di sini : 019-916 4276.

Saya doakan semoga dipermudahkan segala urusan anda yang membaca entry saya kali ini dalam usaha menambah pendapatan keluarga. In Shaa Allah.

Sekian, wassalam.

#kursusspamurah #spashaklee #mobilespa #mobilespamalaysia #kelasspaonline


No comments:

Post a Comment