Monday 29 February 2016

SEDAPNYA!! SUP TULANG BERASAP!!

Yump!! Yummmp!! Yummy..

Inilah makanan kegemaran saya dulu.

Time makan saya sekitar jam 2-3 petang dengan 2 orang teman rapat kat kedai makan depan Balora (Balai Orang Ramai).

Sebab kat situ je, ada sup tulang best dan gerenti sapu licin mangkuk tinggal tulang.

Ngeeehhh (sengih-sengih lemak bahagia). Taukey kedai dah taw sangat apa menu kami. Dari jauh dia dah tersenyum lebar. Mesti kami nak 3 mangkuk sup tulang, satu biasa-biasa, dua lagi pedas kaw-kaw.

Masa tu, tak tahu lagi yang kuah tu tinggi kolestrol dan berlemak tinggi.

Dalam hati "Ada aku kisah.. aku lapar."

Yang saya tahu, hilang perasaan mengidam setiap hari.

Kadang, boring.. saya tukar selera nasik ayam pulak.

Tinggi jugak kalorinya.

Tapi, tak pe lah. Yang penting, perutku kenyang. Dan itu je option yang ada di sebuah tempat pedalaman yang jauh dari family.

Kadang kecewa sebab tulang lembu tak de. So, gigit jari je lah makan rojak ayam pulak.

Nak masak sendiri memang tak sempat dan sangat terhad masa yang ada.

Hakikatnya, selepas join NECK :

Sup itu lah, nasik ayam itulah, punca badan saya bam bam dan terus bam bam.

Nak kurus, tak perlu masa yang lama untuk memasak.
Nak kurus, tak perlu makan jam 3 petang cam saya.
Nak kurus, senang je kalau ada Ilmu dan Mentor.

Dengan NECK lah saya dapat ilmu cara masak yang singkat, senaman yang singkat tapi memberi impak yang tinggi.

Banyak sangat-sangat yang saya belajar.

Sup tulang tulang still boleh makan tapi dengan ilmu dan perisai lah. Tak de lah saya nak mengketedarah cam zaman jahiliah dulu. Hehehe..

Saya tahu, mesti ramai suka sup tulang nie..

Kannn...??
Kannn...??

Jom! daftar NECK Batch 14 yang akan bermula pada 5 Mac ini.

Last day!!
Last call!!

Kurus dan Sihat hanya dari rumah secara berjemaah.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Sihat.

Happy First Anniversary, NECK.
Now Everyone Can Kurus (NECK).
Program Coaching Online No. 1 di Malaysia.
019-916 4276.

*Sila SHARE, jika ada rasa entry kali ini bermanfaat kepada saudara-mara mahupun rakan-rakan kita di luar sana. Mudah-mudahan lebih ramai yang akan berubah ke arah hidup yang lebih bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment