Saturday 27 February 2016

ELAK DEMAM, SELSEMA BERLARUTAN DENGAN NUTRIFERON

Assalamualaikum wbt..

Semalam ada orang mai ke kawasan perumahan kami.

Dorang bawak cerobong asap fogging yang bising dan busuk tue.

Kalau dia masuk rumah, habis satu rumah termasuk langsir dan baju berbau asap.

Huhuhu..

Biasa kalau dorang mai, maknanya adalah berlaku mangsa suspect dengki kat sini.

Risau jugak.

MUSIM DEMAM

Memang lately ramai orang demam plus cuaca yang tidak menentu sekarang.

So, apa kita nak buat?

Kita pun tak dapat nak control bab cam nie. Tapi, kita boleh mengelak dan mencegahnya.

Dengan menjaga kebersihan tempat tinggal. Tapi, nyamuk ni.. macam-macam ragam. Dia macam kita jugak. Mana suka duduk tempat kotor. Dia demand cikit. Dia cari takungan yang bersih dan setahu saya, demam dengki berpunca dari perpindahan darah si A kepada si B oleh nyamuk.

Bacaan lanjut anda boleh click di sini (Bahaya Denggi).

Selain itu, kita boleh berikan anak-anak dan keluarga kita supplemen untuk mencegah seperti Nutriferon yang membantu imunisasi badan seseorang.

Hari ni, saya nak kongsi beberapa testimoni mereka yang mengambil supplemen Shaklee untuk anak-anak yang demam panas, selesema dan jugak denggi.

Testimoni Nutriferon dan vitamin lain

Testimoni Ena Musa:

Nak share Nutriferon asbab Ena dan suami tak jadi operate buang tonsil. Kami sama-sama ada problem tonsil besar & sensitif. Cepat demam dan sakit tekak. Before amal Nutriferon, SR vita C.. setiap minggu sakit tekak dan setiap bulan demam.

Tu masa tak kenal shaklee lagi. Doc suggest kami operate buang sebab dah jejaskan kerja harian. Ye lah demam sokmo kan. suami takut, Ena lak masa tu pregnant anak sulong.

So memang decide tak nak buat dulu, mintak doc tangguh hingga Ena lepas berpantang.

Lepas amal Nutriferon+SR Vita C , rasa macam dah lama tak kene sakit tekak dan demam. Dah boleh minum ais gak.

Dulu tak leh minum sejuk langsung mesti sakit tekak. End up demam. 2 tahun berlalu, tak ingat bila last demam (Alhmdulillah).

Testimoni Fiza Aslam : Nutriferon dan ekzema anak-anak saya.

Anak-anak saya dua-dua ada Ekzema yang teruk dari baby. Ekzema yang dah melarat ke Astma. Sejak bulan sept 2015 saya bagi secara konsisten 1/4 sachet Nutriferon setiap hari.alhamdulillah kulit mereka makin elok, dah boleh main lari-lari, dan dah tak mudah selsema.

Yang best nya, si adik memang under pemerhatian hospital Selayang untuk Asthma dan Ekzema dia. 3 bulan lepas doc. dah stopkan ubat inhaler dia. Dan minggu lepas doc. kata dah tak payah krim untuk Ekzema dia.(Saya memang tak pernah guna krim tu. Selalu ambil je bila doc bagi).

Saya bagitau doc, anak-anak saya ambil shaklee. Doc kata teruskan je dengan shaklee.

Testimoni Misz Shu : Testimoni NUTRIFERON (Anak denggi)

Pengalaman sendiri jugak.. Anak 1st saya last year kena denggi.. Alhamdulilah rakan perkenalkan NUTRIFERON.. lepas 3 hari dah boleh discharge sebab platlet darah NAIK dr 100 ke 180.. Alhamdulilah..

Testimoni Fiza: Tak Selsema pergi Travel

Fiza bagi anak Nutriferon 1 week before pergi travel. Memang budak-budak sihat tak kena selsema dan sakit-sakit. Fiza pun tak de kena sinus setiap pagi sampai la ni. Fiza amalkan Nutriferon 1 sachet 1 week.

Testimoni Beeha Yunos: Satu rumah Demam

Salam.. saya nak share pasal NUTRIFERON since ini supplement yang wajib ada kat rumah... tak boleh, kalau tak de..

Minggu lepas 1 rumah demam batuk selsema.. berjangkit dengan si kecik. Adik selsema berair macam air paip. Kasi dia makan 1 sachet pagi dan malam, consistent 3 hari.

Alhamdulillah, actually hari kedua tu selsema dah ok, badan tak jadi nak demam.. hari ke tiga totally kering..

Kalau orang dewasa ambik lebih.. husband sakit tekak badan seram sejuk, ambil 2 pagi 2 malam.. masa teruk dah start demam increase dose dan add garlic dan SRvit c.. Inshaallah ikhtiar terbaik.

Testimoni Najmah:Demam Campak

Minta maaf semua. Kat kg. haritu tak boleh nak online. Saya nak share testimoni saya dengan Nutriferon. Nutriferon ni antara produk shaklee yang mula-mula saya guna dan terus fall in love.

Anak no.3 saya kena campak yang besar-besar tu masa umur 6 bulan. Sekarang dia dah nak masuk 5 tahun.

Dipendekkan cerita, lepas sehari saya amik Nutriferon (masa tu bf) dan mandikan anak dengan Basic H. Demam dia reda dan dah tak merengek.

Bayangkan sebelum tu saya sendiri nangis bila nak pegang dia sebab campak tu satu badan and saya seriau. Dia rasa sakit bila nak pegang...

Dan bayangkan kelegaan saya bila dia dah tak merengek & demam. Mmg rasa lega sangat-sangat.

Tapi bukan takat tu je.. anak saya yang no 3 ni ada Asma.. memang saya spare kan Nutriferon dan bagi dia 1 sachet sekali seminggu dan saya akan tambah dos bila dia start bersin dan ada batuk. Dan-dan tak jadi batuk... Dia ni kalu start batuk tu memang tanda nak kena attack Asma.. sebab dia allegik habuk.

Ingat tak masa Nutriferon tak de stok lamaaaa sangat tu? Lepas berapa bulan tak de stok tu, anak saya 1st time warded sebab Asma.. neb double dose dah tak jadi apa.

Tapi sekarang alhamdulillah.. memang jarang sangat dah kena Asma.. kadang dia curi-curi bawak Nutriferon pi tadika. Katanya, nak bawak ubat pi sekolah.hewheww...

Siti Sarah : Testimoni Nutriferon

Anak saya, mia.. masa mula-mula masuk sekolah haritu.. 2 3 hari lepas tu terus demam, selsema dan batuk sikit.. bibir sampai melecuh sebab panas sangat... selera makan pun berkurang.. 

Apa yang saya buat?

Saya beri mia supplemen dari sumber #interferon iaitu Nutriferon setiap hari... interferon bertindak sebagai immune booster... Alhamdulillah 2 3 hari je demam.. selepas tu sehingga hari nie mia langsung tak demam.. adalah selsema sikit-sikit.. tapi 2 hari dah sembuh...

Dan yang paling bagus...masa mia demam tu dia masih bertenaga dan aktif di sekolah... tak perlu ponteng sekolah... so pembelajaran kat sekolah tak terganggu... saya memang tak risau kalau mia demam sebab saya tahu pertahanan badannya masih kuat sebab saya memang sentiasa supply immun booster pada dia..

Selain Nutriferon, saya beri mia Omega Guard dan Meal shakes sebagai immune booster dan multivitamin...

Fiza Akib : Sedikit perkongsian mengenai Nutriferon

Awal persekolahan di buka, hampir separuh kelas tadika anak saya demam dan tidak hadir lebih seminggu.


Alhamdulillah anak saya memang peminat nutriferon, bukan saja demam.. batuk dan selsema pun tak kena. Kawan-kawan di tadika selepas demam, sambung dengan batuk pula di tadika. Nutriferon memang best! Pembantu ibu di rumah.

Wanie Suhaimi : Testimoni NUTRIFERON Wanie & Adik

Kisah resdung cik adik manis ni.

Cik adik ni suka sangat makan seafood. cuma dia tak boleh makan seafood yang tak fresh. last week dia mai sini. 1st meal kat sini buat dia bersin non stop. hidung dah merah.

sama la dengan wanie.. tetibe masa tu mata wanie merah gatal.. pipi pon dah rasa gatal aiyaa.. seafood apakah yang ada dalam kuah kami ni.

Wanie terus makan 1 sachet NUTRIFERON.. LEGA. cik adik manis ni tanya wanie "kak Long, ada clarityne tak.. clarinase ke.. ada tak?"

"alaa dik..umah akak takde ubat selsema tu. Ni bersin tetibe resdung la ni. nah amik Nutriferon 1.. try makan."

Dalam 15 minit lepas tu dia keluar bilik senyum-senyum.. BERSIN & GATAL HIDUNG HILANG TERUS.

Esoknya melantak seafood lagi.. sampai ayah pesan. Jaga-jaga nanti gatal lagi. Dia kata "takpe, Nutriferon ada kaann"

Alhamdulillah.. boleh elak makan ubat bila ada option "ubat resdung" yang semulajadikan. Dan esok esoknya walaupun makan seafood takde dah mai bersin dan gatal-gatal tu. Alhamdulillah.

Simpan sekotak Nutriferon kat rumah tau. letak clarinase jauh-jauh. hihi.

Nadiah Suhaidi : Ekzema vs Nutriferon

Anak pertama saya tiba-tiba kena Eczema pada usia 1 tahun 4 bulan. 

Agak mengecewakan sebab dia tak nak makan supplement kanak-kanak seperti Meal Shakes / Omega / Chewable Vita C / Vitalea for Children.

Dia cuma suka makan 1 supplement sahaja yang mana memang jadi favourite dia iaitu Nutriferon. Dia boleh makan macam tu saja tanpa minum air pun.

After 1 tahun, Eczema dia totally hilang dan langsung tak ada kesan. Macam tak pernah kena Eczema pun. Padahal dulu malam-malam asyik terkejut je tengok dia garu sampai berdarah-darah terkena pada cadar.

Selain tu, dia masih breastfed sehingga 3 tahun 4 bulan dan Umminya ni memang amalkan Set Menyusu Shaklee.

Testimoni Aya Chalo: Batuk

Anak saya makan NutriFeron 11 bulan setengah saya bagi 1/4 sachet dia ok je, malah batuk dia cepat sembuh. Mungkin dia biasa "makan" dari susu ibu.

Testimoni Siti Sarah : Batuk berkahak

Anak saya hari tu batuk teruk gak 7 bulan time tu.. batuk berkahak.. jangkit dengan kakak dia.. kakak bawak virus balik dari sekolah.. saya kesian tengok dia batuk cam orang tua tu.. saya bagi jugak lah secubit Nutriferon tu.. tapi baguslah memang elok batuk dia lepas tu... selsema dia pun kering...

Testimoni Siti Ruzy : Demam 39.5°c

Wah.. seronok dengar testimoni semua. Hari ni anak saya demam. Pagi-pagi lagi suhu dah naik 39.5°c. Cepat-cepat bagi dia makan nutriferon 1 sachet terus. Umur 3 tahun.

Alhamdulillah, malam ni ligat macam gasing. Terus tak jadi demam. Nutriferon memang kegeraman anak.Senangla nak bagi makan kat dia.

Testimoni Fauziah Chilun:

Anak saya pun geram dengan feron ni. Kalau tinggal mau habis sekotak dia telan sebab sedap. Sampai saya kena simpan kotak kosong jadi dummy. Kalau dia mintak tunjuk kotak kosong... Dah habis. Selain tu suka omega. Pun kena simpan botol dummy. Selagi ada selagi tu mintak.

Testimoni Nor Hanisah :

Anak-anak saya pon suka feron... 2 & 4 tahun... sanggup berlakon demam demi nak makan feron... tapi feron memang terbaik... selsema tak melarat... demam sekejap aje & aktif.. memang resah gelisah if tak de stok kat umah..

Testimoni Anisah : Suspect Denggi

Anak saya demam dah seminggu tak kebah. Tapi waktu demam tu berada kat kampung. Dah makan ubat klinik pun tak sembuh.

Bila dah balik rumah, terus saya beri NUTRIFERON campur MADU. Alasan campur madu sebab dia takut dengan ubat. 

Semalam, pergi klinik untuk blood test. Platlet dah drop 151. Dan bacaan TWC 5. Doktor suspek terkena DENGGI. 

So hari ni kena repeat Blood Test lagi. Tapi rasa Syukur sangat. Blood Test Result harini menggembirakan. 

Platlet - 217
TWC - 8.7

Apa yang saya buat?? 

Sejak dari pagi semalam saya bagi NUTRIFERON 1 Sachet setiap 6 jam. Bila balik klinik, saya tambah 1 Sudu Kecil Vivix. 

Tak sampai 24 jam.. Result Ujian Darah sangat memuaskan hati. Dah tak payah risau kena hantar ke hospital. Tapi saya masih continue berikan NUTRIFERON dan VIVIX sebab takut jika betul betul DENGGI ia akan menyerang lagi.

Syukur Alhamdulillah, Ya Allah..

Nutriferon asbab anak-anak dan keluarga peroleh kualiti kesihatan hidup yang lebih baik dari hari ke hari.

Jom! borong Nutriferon banyak-banyak hari nie. Tinggal berapa hari sahaja lagi, sebelum promosi tamat. Beli 6 percuma 1 dan free membership serta banyak lagi keistimewaan lain.
Mai, ramai-ramai WhatsApp/ Telegram saya : 019-916 4276.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

*Sila SHARE jika entry kali ini bermanfaat untuk saudara-mara dan jugak rakan-rakan kita di luar sana. Saya doakan anda Kaya, Bahagia dan Berjaya Dunia/Akhirat.


"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS

019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com
FB : Sakinah Hasanah Mat Said

No comments:

Post a Comment