Monday 29 April 2019

BAGAIMANA BERPUASA TANPA GASTRIK DI BULAN RAMADHAN BAGI IBU MENGANDUNG DAN MENYUSU ANAK KECIL

Tips berpuasa bagi mereka yang gastrik.
Hai, korang dah ready untuk Ramadhan tahun nie?

Lagi 6 hari kita semua akan menyambut kedatangan Ramadhan Al-mubarak. Dah siap sedia ke semua keperluan nak berjihad di bulan Ramadhan nie?

Biasa kalau bulan Ramadhan yang agak mencabar ialah ibu-ibu mengandung, Ibu-ibu Menyusu anak kecik dalam masa yang sama preggy jugak, dan tak kurang golongan warga emas.

Tapi, kan.. orang yang ada masalah gastrik pun turut terkesan bila di bulan puasa nie.

Kita tak mahu lah disebabkan masalah-masalah ini, terpaksa berbuka puasa. Memang islam ada rukhsah bagi yang tidak berkeupayaan.

Tapi.. tetap wajib ganti jugak nanti kan. Sama je. beza ganti di bulan lain.

Bagi Kinah, alang-alang puasa biarlah kita perform the best for our Ibadah.

Tak best lah terpaksa berbuka selain bukan kerana period mahupun bersalin (bagi wanita). Sebab nikmat berpuasa tu hanya dapat dirasai bagi yang menghayati setiap saat dan sepanjang masa bulan Ramadhan yang sangat banyak barakhah nie.

So, kalau korang ada masalah di atas tadi. Dan ingin memastikan tahun ini dapat berpuasa penuh dan juga dapat beribadat dengan lebih baik, apa kata jon grab offer kat bawah nie.

10% off meal shakes dengan Cinch Shakes twin pack sehingga esok je.


Nak? Whatsapp Kinah : 019-916 4276 segera.


Bagi yang ada Gastrik, Mengandung dan Menyusukan anak kecil Kinah suggest kan korang ambil full set di bawah ini yang sangat membantu kesihatan korang sepanjang berpuasa nanti.
Korang save almost RM400 taw. Memang save banyak giller kat sini.
Kinah doakan semoga kita semua dapat bertemu Ramadhan yang tinggal 6 hari je lagi yang akan mendampingi kita selama sebulan. InsyaAllah.

Bila sebut Ramadhan, membuatkan Kinah sedikit sedih sebab arwah ayah meninggal malam 1 Ramadhan. Mudah-mudahan kita diberi kesempatan bertemu Ramadhan kali nie.

InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment