Monday 27 June 2016

NIKMAT SIHAT HANYA DAPAT DIRASAI OLEH MEREKA YANG SAKIT

Assalamualaikum wbt..

Saya mendoakan semoga kita semua dipermudahkan segaa urusan dan amal ibadat kepadaNya.

InsyaAllah.

Salam Ramadhan Kareem, 22.

NIKMAT SIHAT HANYA DAPAT DIRASAI OLEH MEREKA YANG SAKIT

"Saya penghidap slipped disc.

Undergo 1st surgery in April 2011 untuk restructure disc L3/L4, L4/L5, L5/S1. 3 discs.

Alhamdulillah, went well for 3 years.

In Dec 2014, doc sahkan dah chronic sebab level-level yang tadi tu slipped semula (doc sifatkan dah useless) dengan tambahan S1/S2 & S2/S3 pon dah slipped. Juga minor scoliosis 😭 i was bedridden for almost 2 weeks dengan keadaan masa tu nak tarik nafas pun terjerit sebab sakit sangat.

Tak boleh gerak badan.

Doc suruh 2nd surgery which actually i might have to undergo another 3rd & 4th surgery jugak lepas tu.

I refused.

15 dec 2014, saya start consume vivix 3 tablespoon sehari selama 1 minggu.

On day 3rd, boleh bangun and susukan anak tanpa rasa sakit. Masa tu baby baru 5 bulan.

Then 23 december saya dah boleh bangun, berjalan elok semula.

Next week tu dalam 10 hari lepas ambik vivix 1st dose, dah drive semula pergi kerja pergi balik (kepong - shah alam).

Alhamdulillah.

Masa tu pulak, kena sekali denggi berdarah. Tapi fast recover walhal doc dah mcm ragu-ragu dah masa tu.

Orang lain dah almost icu katanya sebab reading saya 7 je.

Dan amazingly, saya still bengkak susu sebab warded, 4 hari tak jumpa baby. Sampai doc nak call husband nak suruh bawak baby naik ward.

Saya cakap tak yah, banyak pam je dah huhu...

Since then saya reduce 1 tablespoon sehari sampai habis 2 botol.

Lepas tu, sebab kewangan tak berapa mengizinkan, saya just maintain dengan bcomplex dan lecithin untuk saraf (sebab saraf saya dah "luka parah" sebab kena tindih dek discs tu) dan makan oste untuk ganti painkiller.

Saya tak boleh makan painkiller actually. Rejection.

Saya cuma boleh ambil morphine drip je.

Tapi bila sakit terpaksa ambik voltaren jab. Selain voltaren, saya tramal jab, tak hilang pun sakit saya.

Plus, painkiller saya prescribed untuk saya semua ada 3 level side effect. So memang saya sangat-sangat elakkan la.

Alhamdulillah, dah lama tak sakit belakang due to slipped disc ni."

Perkongsian Puan Adila Hassan.

Asbab vivix dan set saraf aka slip disc, kehidupan beliau semakin bertambah baik.
WhatsApp untuk bantu slip disc anda segera
SAKINAH : 019-916 4276.
Anda ada masalah yang sama seperti di atas ini, boleh hubungi saya dengan segera sebelum ia makin parah. Hubungi, Sakinah : 019-916 4276.

Saya doakan semoga anda dan keluarga sentiasa dikurniakan kesihatan yang berpanjangan olehNya. Bahagia, Kaya dan Berjaya dunia akhirat.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment