Wednesday 27 July 2016

KISAH MAYBANK KENA BLOCK

Assalamualaikum wbt..

Dah 2 hari Maybank2u saya kena block disebabkan oleh kesilapan sendiri. Saya terlupa kata kunci untuk menjawap soalan.

Lama tak dapat soalan cam nie.

Soalannya berbunyi..... "Dimanakah tempat yang paling anda suka lawati? (lebih kurang lah).

Fuh!! berpeluh meneka dengan salah. Terlupa 3 kali percubaan, sistem akan block secara automatik.

Pastu, call maybank careline. Line busy je memanjang.

Saya tiada option.. Maybank ni acc utama untuk urusan niaga saya. Jadi memang jatuh wajib. Tak de sunat atau harus dah. Memang kena selesaikan hari nie jugak. Nanti urusan order pelanggan jadi pending.

Sesampai je di kaunter ambil nombor..

Alhamdulillah saya tak perlu menunggu lama walaupun ramai orang dengan urusan masing-masing. Selepas ke kaunter 10 (My no. 6749), pegawai bank mintak saya duduk dulu sekejap. Nanti dorang akan panggil nama.

5 minit kemudian,

Nama dipanggil dari kaunter 11 ( Peg. lelaki India).. "Sakinah Mat Said"

Panggilan pertama.. "Sakinah Mat Said" (saya tak dengar).

Panggilan kedua.. "Sakinah Mat Said" (baru lah sedar nama diseru).

Pegawai tue terjenguk-jenguk jugak mencari, Risau pelanggannya yang bernama "Sakinah Mat Said" tak dengar. Al-maklum lah ramai pelanggan. Padahal saya betul-betul duduk depan kaunter dia.

Saya pun terus ke kaunter.

Dia tanya lagi.. "Awak, Sakinah? (dengan muka tak percaya tengok wajah kat i/c)"

Alang-alang report, website kita update VisapayWave terus.
Percuma sehingga hujung tahun nie.
"Ye, saya Sakinah. Kenapa, En.? Ada yang tak kena ke?"

Hahahha...

Nak nangis pun, ada. Nak gelak pun ada. Betapa ketaranya muka dulu dengan sekarang. Dia tak percaya. Dia cakap bezanya.

Huhuhu..

Rasa macam nak tukar i/c baru je. Sebelum ni pun, kena tahan dengan polis yang sedang buat roadblock. Polis tu, macam tak percaya.

Kecik besar, kecik besar je tengok macam nak makan orang.

Ini lah penangan NECK. Bukan salah saya.

Ok.

Sesape rasa nak jadi orang baru dengan wajah baru, badan baru.. boleh lah hubungi saya (Sakinah : 019-916 4276) untuk bantu anda turunkan berat badan bersama program Now Everyone Can Kurus (NECK) kami.

sekian, wassalam.
Salam Kurus dan Sihat.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment