Sunday 1 November 2015

TENSION!! KULIT KUSAM DAN TAK BERMAYA

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Salam November 2015.

SMS doakan semoga kita semua sentiasa sihat dan berbahagia selalu di samping keluarga tersayang.

Dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab.

InsyaAllah.

Kulit muka kusam dan tak bermaya, buatkan diri kita tidak selesa. Stress dan susah hati.

Keadaan ini membuatkan diri SMS stress.

Normal lah perempuan.. tak dapat dipisahkan dengan kecantikkan. Ia dah sebati dalam diri melainkan wanita itu memang berkulit sihat dan cantik. Dia jarang ambil tahu..

Ini berdasarkan pengalaman dan pemerhatian SMS lah. Bukan semua.

Kebanyakkan wanita cantik yang saya jumpa begitu.. Bila ditanya, apa rahsia?

Dia cakap, tak amalkan apa-pun. Bahkan tak reti pun nak jaga muka.

Alhamdulillah, anugerah Allah.

Kita pun perlulah bersyukur.. bukan saya cakap diri cacat.

Tapi, memang hakikatnya kulit muka saya ada masalah.

So, bila bermasalah.. takkan lah saya nak diamkan diri sehingga melarat.

Betul ke betul?

Kena lah usahakan sesuatu.

Cantik ni, bukan terletak pada luaran sahaja. Tapi, ia bermula dari dalaman.

Saya memang ada masalah dalaman yang sedang diatasi.

Nak tahu apa masalah saya sehingga sebabkan kulit muka kusam dan tak bermaya?

Mana tahu, kita serupa tapi tak sama.

Hehehe.

MASALAH DALAMAN SEBABKAN KULIT KUSAM DAN TAK BERMAYA

Ok.

Saya pernah kongsikan sebelum ni yang saya ada masalah pencernaan yang amat teruk dan sangat kritikal. Anda boleh baca di sini.

Kalau anda nak tahu.. usus yang bermasalah menjadi salah satu punca kulit muka kita tidak sihat (kusam & tak bermaya).

Apa kaitan usus dengan kulit wajah?

Teori SMS cakap cam nie :-)

Bila usus kita bermasalah, ada toksin yang banyak.. kadar penyerapan nutrisi menjadi sukar dan sia-sia.

Sebab toksin ibarat cam parasit lah. Parasit kan jahat.. Dia makan semua yang baik-baik.

So, camtu lah bayangannya keadaan usus SMS.

Kalau kita ambil vitamin atau makanan berkhasiat, tapi ada parasit kat dalam usus, apa jadi?

Hurmm..

Maka disebabkan masalah ini, sekarang saya sedang amalkan set detox untuk buang semua toksin yang terdapat dalam badan nie melalui darah (saya ada resdung) dan jugak usus.

Dah detox kena lah jugak baik pulih.. Amalkan Vitamin Cantik dan Set Penjagaan Wajah.

Kalau anda nak tahu.. kulit muka kusam cam saya nie, ambil masa yang agak lama jugak untuk disihatkan.

Yelah, saya ada masalah resdung jugak.

Banyak kan masalah saya.

Resdung kebanyakkan semua orang ada. Cuma banyak atau sikit je.

Resdung saya jenis bertumpu di muka.

Kulit jadi kering, kusam, berjeragat dan tak bermaya.

Tension kan kalau siapa duk ditempat saya. Huhuhu..

KESAN AMALKAN DETOX, VITAMIN CANTIK DAN SET PENJAGAAN WAJAH

Alhamdulillah..

Semakin banyak perubahan yang saya alami.

Antaranya, kulit menjadi lembap dah tak kering. Jeragat semakin pudar (Kenapa Muka saya berjeragat), dan yang penting bibir saya dah tak berdarah.

Bibir berdarah?

Dulu-dulu, saya suka pakai lipgloss.. shining je kan bibir tue. Then, saya belasah je pakai lipbamp.

Cuma saya bukan jenis yang suka pakai lipstick. Rasa cam geli dan melekit-lekit pulak.

Saya rasa sebab kulit saya ni, memang sensitive dari kecik lagi. So, susah nak cari produk kecantikkan dan kesihatan yang sesuai.

Silap pakai, jadi gatal, merah-merah, berkuping dan luka.

Dasyat taw.

Nasib lah siapa beristerikan SMS. Hahaha..

Itulah dulu sedikit sharing disebalik rupa wajah SMS nie.

Nanti, SMS kongsikan lagi macam-macam dugaan muka nie. Ada sekali tue, SMS sangat-sangat malu, stress dan down.

Kepada sahabat SMS yang ada masalah cam SMS nie, leh whatsApp SMS : 0199164276 untuk kita sama-sama bantu.

InsyaAllah.

SMS doakan anda semua Sihat, Kurus Dan Cantik Luar & Dalam.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

 I Now Everyone Can Own Spa I Now Everyone Can Cantik I Sihat, Cantik Luar & Dalam I
I Ingin miliki SPA atas nama sendiri? I Ingin dapatkan rawatan kecantikkan? I
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment