Thursday 5 March 2020

4 CARA BAGAIMANA ATASI MASALAH PERUT BUNCIT?

Assalamualaikum semua.

Ok pagi ni, saya nak berkongsi dengan anda semua bagaimana caranya untuk mengatasi masalah PERUT BUNCIT?

Masalah PERUT BUNCIT ini terlalu banyak berlaku di kalangan wanita dan lelaki berusia 30-an dan ke atas. Kenapa?

Suka saya highlight kan kat sini, setiap masalah pasti anda puncanya. So, untuk atasi masalah PERUT BUNCIT kita kena kenal pasti terlebih dahulu apa amalan kita yang sebabkan perut anda menjadi buncit. Perut yang buncit bukan berlaku secara tiba-tiba, right.

It's take time to process your tummy looks like preggy mom.

Jom ! kita check up dulu adakah anda ada melakukan perkara di bawah dalam tempoh 5 tahun kebelakangan ini :

1. Sibuk bekerja hingga tiada masa menjaga makan. Makan ikut suka hati dan selera.
2. Selalu skip makan.
3. Mengamalkan banyak kali diet, tetapi tak pernah berjaya.
4. Anda banyak mengambil makanan tinggi garam, gula, berminyak dan berlemak.
5. Anda kurang exercise. Itu pun 3 tahun yang lepas. Kalau ada pun, sebab terpaksa follow gathering family atau company.
6. Selalu tidur lewat malam.
7. Kurang minum air putih/ plain water. Tetapi banyak minum air manis dan bergas.
8. Kerap mengambil makanan fast food dan juga process food seperti sosej, meat ball yang disejuk-beku.
9. Anda pernah bersalin czer.
10. Anda selalu stress.
11. Anda sangat malas untuk bergerak aktif. Kalau di pejabat ada lift, anda sanggup menaiki lift walau hanya 1 tingkat untuk ke tingkat atas.
12. Anda lebih banyak duduk di kerusi dalam bilik berhawa dingin berbanding berjalan.
13. Anda seorang yang sangat disiplin makan on time, tetapi makanan dimakan itu tidak membekalkan zat mahupun serat. Kerana anda tidak suka sayur atau pun buah-buahan.

14. Anda skip membuang air besar, selagi mampu bertahan anda akan simpan hingga beberapa jam dan akhirnya terlupa untuk membuangnya. (Saya pernah lakukan. Anda boleh baca di sini).
15. Anda tiada masa untuk beriadah sebaliknya anda lebih suka membuta di rumah bila tiba hujung minggu.
16. Anda mengamalkan diet tanpa panduan ilmu yang betul.
17. Anda tidak pernah melakukan Detox sepanjang hidup sama ada Minum air Detox atau ambil Vitamin Detox.

Ok, saya rasa cukup lah ini dulu punca-punca yang biasa dialami oleh mereka yang ada masalah PERUT BUNCIT.

Jadi, banyak tak kesilapan yang anda lakukan dalam masa 5 tahun ini? Kalau lebih dari 1 itu bermaksud anda kena ubah gaya hidup anda kepada cara yang lebih sihat. Ok.

Untuk atasi masalah PERUT BUNCIT, anda boleh follow TIPS KEMPISKAN PERUT di bawah ini :

1. Dah kenal pasti punca, elakkan mengulanginya lagi.

2. Anda wajib untuk DETOX Usus anda, kerana Usus adalah organ penting dalam perkumuhan badan. Usus penting untuk membantu membuang sisa-sisa makanan yang sudah tidak perlu dan digunakan lagi secara lancar.



Bayangkan bagaimana keadaan usus kita jika berkeladak dan berkerak? Najis nak lalu pun tak lepas. Tersekat-sekat. Bila tersekat, maka berlakulah sembelit. Bila dah sembelit, lama-lama perut pun membuncit sebab makanan yang sepatutnya dibuang 3 hari leaps, still lagi berada di dalam perut kita. Tangki perut semakin membesar hingga membuncit.

Lama-lama perut dah biasa. Perut pun dan selesa, saiz pun bertambah, usus pun malas bekerja. Dah terkeladak, cam mana nak buat kerja? Tuan badan tak pernah DETOX seumur hidup.

3. Selain DETOX Usus, anda juga perlu detox segala organ-organ perkumuhan lain seperti kulit, hati, paru-paru dan buah pinggang.



Kerana dalam badan kita banyak toksin. Toksin-toksin ini lah yang menjadi salah satu punca perut sukar untuk kembali kempis dan membuncit dengan jayanya.

4. Kami ada anjurkan Program Detox 24.0, intake nya adalah bermula 1 hari bulan. Pendaftaran sebelum 1 haribulan setiap bulan.

Kenapa kami adakan Detox Program? Sebab ramai orang termasuk anda sendiri tidak tahu bagaimana cara cepat dan mudah KEMPISKAN PERUT untuk atasi masalah PERUT BUNCIT ini. Maka wujudkan Detox Program yang dipandu oleh Mentor dan Coaches Detox yang pernah seperti anda suatu masa dahulu.

Mereka pun pernah ada masalah PERUT BUNCIT, bahkan berat berlebihan. Anda bertuah sebab masalah anda hanyalah PERUT BUNCIT. Itu kacang sahaja bagi mereka untuk guide.

Untuk details PROGRAM DETOX, sila hubungi saya, SAKINAH : 019-916 4276 untuk bantuan dan pendaftaran.

Bagaimana jika anda tidak berminat? It's ok, pilihan di tangan anda. Kami boleh suggest anda beberapa Set Detox. Tetapi, mungkin kesannya tak sama sebagaimana mereka-mereka di dalam gambar ini. Kerana mereka semua ada coaches yang membantu, ada rakan yang sama-sama memberi galakkan dan semangat. Kiranya anda tidak rugi berada dalam circle orang yang nak kempiskan perut, nak detox, nak sihat.






Apa akan jadi kalau anda buat sorang diri? Tiada siapa tahu apa permasalahan anda. Anda tiada tempat untuk merujuk, tiada coach yang berpengalaman membantu.

Ok.

Nasihat saya, lakukan DETOX sekurang-kurangnya sekali seumur hidup dan untuk memastikan anda sentiasa alert dengan kesihatan, buatlah 1 kali setahun.

Nak join DETOX, hubungi saya, SAKINAH : 019-916 4276 atau mereka yang berikan link ini kepada anda.


Sekian, wassalam.
Sihat itu Pilihan,
Jom ! sama-sama menjaga Kesihatan demi Kebahagiaan Hidup anda.
019-916 4276.

No comments:

Post a Comment