Thursday 26 March 2020

DAY 9 PKP : IMMUNE BOOSTER VITAMIN C TERBAIK

Alhamdulillah hari ni, dah masuk hari ke sembilan kita semua #StayAtHome sejak Malaysia mengeluarkan Perintah Kawalan Pergerakkan (PKP) di seluruh negara.

Terima kasih kepada anda dan jugak frontliners kita semua yang berusaha kuat untuk memastikan Malaysia bebas Covid..

Namun kes Covid 19 semakin meningkat setiap hari tetapi syukur Alhamdulillah, peningkatannya adalah mendatar dan semakin ramai juga yang sembuh dan sihat sepenuhnya dari virus berstatus pandemik ini. Tak kurang juga setiap hari ada kes kematian. Ini yang kita semua tidak mahu. Walau ajal maut itu sudah tertulis di Luh Mahfuz. Kita tetap kena ikhtiar untuk jaga kesihatan diri dengan tingkatkan Immune sistem badan seluruh ahli keluarga bersama.

Ok.

Hari ini saya nak kongsikan dengan anda pengalaman sendiri bagaimana kesan selepas consistent mengamalkan Vitamin C secara extra dose sejak sebulan lalu.

Mungkin ada yang belum tahu, saya amalkan Vitamin Shaklee sejak September 2014 lagi bermula dengan Set Kuruskan Badan. Kemudian apabila saya mendapati kesan yang positif, saya teruskan ambil beberapa vitamin lain mengikut peredaran masa dan keadaan saya. Dari bujang, selepas kahwin, mengandung dan melahirkan serta menyusukan anak sehingga sekarang (Proses Wean Off).

Sejak sebulan lalu, saya mula decide untuk fokus semula menyelesaikan masalah Resdung saya yang agak teruk pada Disember 2019. Masa tu, saya sangat sibuk dengan urusan persiapan kahwin belah suami (adik ipar) dan juga belah saya sendiri (Abang). Plus selalu travel follow husband dan juga membuat rawatan Spa pengantin di sekitar Kuantan dan juga Terengganu.

Jadi saya kurang rest, terdedah dengan udara yang tidak sihat. Setiap malam saya tak dapat tidur lena sebab kerap bersin tanpa henti.

Start Februari 2020 saya mula fokus ambil Vitamin secara extra dose iaitu 4 biji pagi, 4 biji tengah hari dan 4 biji malam (6000mg). Keadaan Resdung saya makin teruk. Mungkin vitamin C sedang bertindak balas (Healing Crisis) dengan Immune sistem badan. Orang ada Resdung kan, Immune dia lemah sama seperti orang ada Eczema, Asma dan penyakit Auto-Immune lain.

Dalam masa yang sama saya ada ambil Nutriferon jugak. Cuma bila keadaan Resdung saya makin teruk.

Kesan bila saya ambil 4 biji setiap 3 kali makan, setiap pagi mesti perut memulas nak membuang macam makan Herb-Lax.

Saya teringat seorang kawan pesakit Mental Disorder pernah share kalau kita cirit (bila ambil maksima dose) itu maksud perut kita kurang sihat.



Sebab sometimes beliau akan ambil dose yang sangat banyak Vitamin C bila penyakitnya menyerang. Bukan setiap masa. Bila kritikal sahaja.

Dan selepas sebulan saya monitor keadaan sendiri. Saya mula faham bagaimana Vitamin C bertindak balas kepada Immune Sistem saya.

Kalau saya ambil 3 biji pagi, 3 biji tengah hari dan 3 biji malam. Perut saya tidak akan memulas seperti mana makan Herb-lax. Jadi saya hanya akan ambil 4 biji apabila keadaan teruk, seperti bersin non-stop dan batuk yang kerap. Alhamdulillah, bila telan 4 biji bangun keesokkannya badan menjadi segar dan tiada lagi batuk.

Minima dose saya ambil 2 biji pagi, 2 biji tengah hari dan 2 biji malam bila Resdung makin terkawal.
Mufti Ismail pun advice ambil Vitamin C

Alhamdulillah, saya perasan bila masuk bulan Mac ni dah tiada bersin seperti bulan lepas. Serius tak sangka kesannya sangat membantu bila ambil extra dose. Dulu saya ambil hanya 1 biji setiap hari. Bila umur dah bertambah ni, ambil extra dose kesihatan bertambah baik terutama part Resdung.

Hanya orang ada Resdung sahaja faham bagaimana rasa dan sengsaranya bersin berulang kali hingga lebam hidung. Hehehe.

So, jika anda nak ambil Vitamin C Shaklee secara extra dose tak perlu risau dan takut. Dah ramai buktikan ia selamat. Saya dah pernah buat full blood check up sepanjang 7 tahun amalkan Shaklee, kesihatan baik dan bebas dari penyakit berbahaya.

Alhamdulillah.

Papepun kita kena ikhtiar. Musim virus sekarang ni, badan kita tak boleh nak makan buah sayur yang banyak untuk cukupkan 500-1000mg vitamin c dalam satu-satu masa. Dengar nasihat doktor Man di bawah :




Ok.

Nak Vitamin C, wasap Kinah : 019-916 4276 untuk Immune Sistem anda dan family. Don't worry, Vitamin C ialah Vitamin larut air. Ia takkan disimpan dalam badan kalau berlebihan. Melainkan korang ambil yang sintetik.

Baca dan dengar apa nasihat pesakit yang telah bebas dan sembuh dari Covid 19, En. Ariffin Mamat atau lebih mesra dengan panggilan Pak Pin di sini : 3 Nasihat Pak Pin Bekas Pesakit Positif Covid 19.


Sebotol RM97 post RM10. Total RM107. Tap, kalau ambil 6 botol lagi jimat. Tengok di bawah.

Jom ! protect your family NOW.
Dengan setiap pembelian 6 btotol vitamin C anda layak mendapat Free Membership dan Free Shipping dan yang penting jimat RM159. Total RM468 SAHAJA untuk orang yang tersayang.
Wasap Kinah : 019-916 4276.

No comments:

Post a Comment