Thursday 12 March 2020

PERBEZAAN MAKAN VITAMIN SHAKLEE SELEPAS 9 TAHUN

REVERSE AGING - 20 Year Challenge

Ini Kak Maria. Saya kenal beliau Ogos 2014 thru blog. Dan seingat saya, kami berjumpa buat pertama kali tahun 2015. Saya pernah 2 kali bermalam di rumah ibunya di Keramat.

First time bermalam sebab pergi IMKK sekali dengan Ibu dan Ayahnya. Masa tu Kak Maria di Perak.

Sehingga lah kami berjumpa untuk kunjungan saya kali kedua ke Keramat bagi tujuan Projek The Walking Beauty (TWB). Masa berjumpa beliau, memang dah cantik sebab dah amalkan Shaklee since tahun 2012.

Sebelum itu, ibunya pernah tunjukkan album family. Saya tengok gambar Kak Maria zaman sekolah. Memang sangat berbeza.

Betul lah kata Kak Maria kat bawah ni : 

#20YearChallenge - Reverse Aging?

17 Tahun (1999)

Ini gambar saya few months sebelum ambil SPM. Masa ni berat saya 57 kg, naik 10 kg sejak masuk MRSM. 😱


Bila stress study, saya makan, makan dan makan. Hampir setiap hari lepas balik kelas prep pukul 10 malam, saya akan makan berat macam nasi lemak, murtabak, burger.

Semua stress punya pasal. Badan naik bagai di pam-pam. Study sampai tak cukup tidur. Huhu. Memang not a good lifestyle.

Masa ni kulit memang hitam & kusam sebab selalu kena matahari. Tak pernah jaga kulit dan tak consume vitamin. Selalu low self-esteem, rasa rendah diri sebab rasa tak cantik. Jiwa remaja sangat kan. 😂

Walaupun baru 17 tahun, tapi sebab tak amalkan healthy lifestyle, tak jaga makan, maka muka nampak kusam dan lebih tua dari usia sebenar.

37 Tahun (2019)

Alhamdulillah berat saya sekarang 47 kg, sama macam berat masa umur 15 tahun dulu.

Dikurniakan 3 orang anak lelaki (10, 7, 4 tahun). 🥰


Masa pregnant pernah naik berat 20kg, tapi few months je dah turun sebab semua anak saya fully breastfeeding sampai 2 tahun. Alhamdulillah rezeki anak-anak.

Sejak tahun 2012, saya konsisten consume vitamin #Shaklee selepas bersalin anak kedua. Sampai sekarang tak pernah miss setiap hari ambil #ESP, #Bcomplex, #Ostematrix, #VitaminC, #Omegaguard. 

Then saya tambah #VIVIX & #COLLAGEN. Sekarang, of course tambah lagi #RESV.


Saya konsisten pakai skincare #YOUTH sejak ia dilancarkan tahun 2018.

Sekarang, ramai orang tak percaya saya dah nak masuk umur 40-an. Bila jalan dengan anak-anak, orang ingat adik-adik hehe. Sampai cikgu sekolah anak pun tanya, ni Kakak ke Mak. 😅

Alhamdulillah dengan izin Allah, sejak amalkan #SHAKLEE, banyak improvement dari segi tahap kesihatan, energy dan kulit saya.

Saya percaya kepada SUNNATULLAH.

Sebenarnya, kita boleh nampak AWET MUDA kalau amalkan HEALTHY LIFESTYLE, jaga pemakanan, jaga BERAT BADAN IDEAL & ambil NUTRISI LENGKAP setiap hari.

Niatkan nak BINA KESIHATAN, AWET MUDA itu BONUS! InsyaAllah 🥰"

Haa ! sebenarnya banyak lagi kisah-kisah orang lain. Nanti, saya update lagi ya.

Korang kalau nak jadi cantik, slim macam kak Maria, mai whatsapp Kinah : 019-916 4276. Rahsianya dah jelas di atas tanpa sembunyi-sembunyi.



Just follow rapat-rapat. Amalkan apa yang beliau amalkan In Shaa Allah anda pun boleh jadi sihat dan cantik.

Jom! dapatkan ResV Shaklee dengan penjimatan sehingga RM913.08 dengan setiap belian 6 botol ResV anda akan peroleh 1 botol ResV PERCUMA, Free Membership, Free Shipping dan Cash Back almost RM235.


Sakinah,
SID : 1168494
Your Trusted Bisnes Leader and Shaklee Distributor,

019-916 4276.

No comments:

Post a Comment