Thursday 29 October 2015

1K SEMINGGU JUAL TO UP GELI-GELI

Assalamualaikum wbt..

Apa khabar?

SMS doakan semoga sahabat pengunjung blog SMS sentiasa berada dalam keadaan sihat sejahtera dan berbahagia sentiasa di samping keluarga tercinta.

Kita semua dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab.

Aaamin..

Ada orang tanya saya susah tak, nak berniaga kak?

Taw apa jawapan saya?

Jawap saya memang susah dik.. kalau adik fikir susah.

Jika senang yang adik fikir.. InsyaAllah, ia akan menjadi lebih senang.

Mudah citer, senang bicara.

"Allah memberi berdasarkan sangkaan hamba-hambaNya."

1K SEMINGGU JUAL TO UP GELI-GELI

Saya masih ingat lagi, semasa belajar di universiti dulu.

Saya bukannya seorang yang aktive berniaga.

Tapi, boleh lah. Kalau nak suruh saya berniaga.. InsyaAllah tiada masalah.

Siapa yang pernah belajar di mana-mana kolej mesti selalu tengok iklan dan notis di mana-mana tertulis :

To Up ada jual DI SINI ______
Celcom RM5.30
Celcom RM10.30
Maxis RM 5.30
Maxis RM10.30
Digi dan macam-macam lah.
SOLD OUT

Cuma masa saya yang famous Celcom lah. Sebab, Celcom ada dimana-mana. Ke ceruk kampung pun still boleh berCELCOM.

Maxis??

Nyawa-nyawa ikan.

Kalau dibandar-bandar laju. Tak de masalah.

Sekarang, saya sendiri pun tak tahu cam mana.

Saya memang pengguna setia celcom.

Pernah jugak guna Maxis.

Hurmmm..

Tak de, chemistry lah. Hehehe.

Ok, dipendekkan cerita.

Saya tak pernah pulak buat iklan.

Marketing mulut ke mulut dan berniaga pun sebab tolong kawan.

Setiap minggu memang cepat dan laju je To up abis.

Kadang, tak de stock.

Wat geli-geli..

Alhamdulillah, seminggu dapatlah 1K.

Dan saya buat bisnes nie, senyap-senyap.

Dulu, memang tak boleh berniaga. Peniaga tegar je berani tampal iklan merata-rata.

Rezeki saya, jual kat classmate je pun.

Budak U kan suka bergayut. Suka col parents dan boyfriendsss..

Eh..!!

Cam pernah buat je. Biasalah.. 

Masa saya memang biasa nampak malam-malam students duk tepi tangga, tepi coridor.. Dorang bergayut dengan siapa pun saya tak tahu.

Biarlah dorang.

Yang Kaya Celcom ataupun Maxis.

Inilah sedikit sharing pengalaman saya berniaga To Up Geli-Geli zaman belajar.

Parents saya tak pernah taw pun. Nak cari duit poket lebih kan.

So, conclusionnya nak berniaga tak susah sebenarnya.

Banyak cara dan kaedah yang boleh dilakukan asalkan ia halal dan selamat serta tidak mengganggu orang lain.

Ada yang nak dapatkan tips Berniaga dengan Mudah?

Saya sarankan anda download baca ebook di bawah nie yang sangat bagus untuk sesiapa yang nak mulakan perniagan. Terutama buat anda yang tidak pernah berniaga hatta sebatang pen pun.
Semoga entry kali ini bermanfaat kepada anda semua.

*Sila SHARE kepada saudara-mara atau rakan-rakan di luar sana.

SMS doakan anda kaya dan berjaya.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS

019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment