Sunday 5 April 2015

TAKUT MAKAN SHAKLEE SEBAB ARWAH ABANG SAYA GEMUK !!

Arwah Abang yang berbaju grey.
Assalamualaikum wbt..

SMS doakan semua pengunjung blog Cinta Hati SMS sentiasa berada di bawah lindungan dan rahmat Allah SWT.

InsyaAllah.

Hari ini, saya nak sharing sedikit kisah cam mana arwah abang saya boleh jadi gemuk dengan Shaklee.

Abang saya dulunya, seorang yang rendah dan kurus orang nya. Cam adik lelaki saya sekarang nie.

Sebijik sama. Rupa, dan badan. Saling tak tumpah.

Bila arwah meningkat remaja.. Abang saya ada ambil produk Shaklee. Yang saya ingat B Complex namanya.

SAYA KENAL SHAKLEE SEJAK 10 TAHUN YANG LALU

Cam mana saya boleh kenal dengan Shaklee?

Sebab, arwah abang saya lah yang makan.

Tumbesarannya cam terbantut bagi seorang lelaki remaja.

Sepatutnya, remaja di usianya (19 tahun) waktu tue.. Berbadan tough dan tinggi. Tetapi, tidak kepada abang saya nie.

Since abang saya ambil B complex, memang nampak perubahan yang sangat ketara.

Tiba-tiba badan dia nampak lebih berisi dan tinggi.

Alhamdulillah. Bagus, lah kan.

So, saya tak ambil pusing mana lah pasal Shaklee ini. Sebab time tue, saya masih belajar dan tak rasa ianya adalah satu keperluan.

Budak hingusan lagi, kan :-)

BUKAN GEMUK JE !! KURUS PUN BOLEH !!

Sehingga, lah tahun 2014.. iaitu bulan september tahun lepas.

Saya menghubungi Kak Maria yang merupakan mentor bisnes saya.

Dia yang introduce saya dengan Shaklee semula.

Saya cakap kepada Kak Maria yang saya takut nak ambil Shaklee. Saya takut gemuk. Sebab, arwah abang saya makan badan dia berisi.

Ok, lah bagi dia yang kurus keding. Saya nie, bukan masalah kurang berat badan. Tetapi, lebihan berat badan.

Huhuhu.

Mula-mula saya cam tak percaya.

Bila Kak Maria terangkan kepada saya dengan lebih jelas.. baru saya faham. Apa yang arwah abang saya ambil tue adalah untuk bantu tumbesaran dan gain weight.

B Complex : Vitamin Larut Air.
B Complex Shaklee ini vitamin larut air yang mana lebihannya takkan disimpan sebaliknya akan disingkirkan melalui sistem pencernaan.

Thats why, air kencing orang yang ambil B Complex nie berwarna kuning pekat. Kadang saya ada ambil jugak untuk control tekanan dan sistem PMS bila datang bulan.

Baru sekali je pun, saya ambilnya. (Gaya cakap cam dah lebih 2 kali kan. Hehehe )

Saya bagi emak makan untuk rawat Kencing Manis emak dan adik lelaki yang kurus keding untuk tumbesarannya.

Kata Kak Maria,

Untuk Kurus.. kita ada Slimming Set.

Oic.

Baru ku, tahu rupanya.

Shaklee bukan untuk Gemuk Je !! Tapi, nak Kurus pun Boleh !!

Alhamdulillah..

Lega rasanya, dapat free consultation yang betul-betul jelas dan berinformatif.

CUBA SHAKLEE SEBAB TESTIMONI ARWAH ABANG

So, start dari hari tue.. saya pun, cuba Slimming Set sebab arwah abang saya sangat yakin dengan Shaklee.

So, saya tak berfikir panjang lah.

Testimoni dah ada. Plus dengan buat solat Istikharah. InsyaAllah, ianya mampu membantu saya.

Abang saya takkan ambil kalau sesuatu produk tue tak halal.

Arwah sangat particular dengan halal dan haram nie taw.

Saya ingat lagi waktu arwah abang masih ada dulu.

Not sure, umur berapa.

Hari tue, saya pergi ke pekan untuk beli sedikit barang keperluan.

Semasa balik.. arwah abang saya lah yang datang ambil dengan motor.

Penuh lah barang kat dalam raga motor nie.

Dan dia ternampak saya beli ubat gigi brand XX.

Pastu, dia tanya saya beli kat mana.

Dia cakap ubat gigi ni tak boleh pakai. Saya cam pelik, lah kan.

Saya cakap, tak pe lah. Dah beli pun.

Sahabat taw, apa jadi?

Dia pergi semula ke kedai tadi dan pulangkan ubat gigi XX. Tukar dengan ubat gigi brand lain.

Huhuhu..

Terkezut dengan tindakan arwah abang saya.

Saya memang tak lah.

Saya malu, kot nak pulangkan barang yang dah dibeli (Time tue, lah).

Haa..

Itu lah sedikit kisah pasal shaklee yang saya tersalah anggap dan kerana habit arwah abang saya yang sangat menjaga pemakanan dan apa yang digunakan setiap hari membuatkan saya terjebak semula dengan supplemen nie :-)

Abang saya nie, special sikit. Dia akan check dari akar umbi sesuatu produk sebelum guna.

Lagi pun, dia dalam planning nak bukak bisnes makanan sebelum arwah meninggal kerana kemalangan jalan raya. So, not wonder lah dia so particular.

Dah 7 tahun berlalu.

I miss him, a lot.

Arwah abang sangat menjaga saya sebagai adik perempuannya.

Dulu kami sangat-sangat close.

Sehingga saya tak dapat terima kenyataan akan pemergian arwah untuk selama-lamanya.

Berbulan-bulan jugak saya cam orang hilang arah.

Pape pun, semoga arwah abang, ayah, adik dan saudara-mara kita semua ditempatkan bersama orang-orang beriman dan dan dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab.

Aminn.

Thanks, sahabat kerana masih setia menghabiskan bacaan ini.

Anda boleh SHARE jika, entry kali ini memberi manfaat kepada rakan-rakan dan saudara mara anda di luar sana.

SMS doakan anda kaya dan berjaya dunia dan akhirat.

InsyaAllah.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment