Wednesday 13 January 2016

TERKEJUT BERUK!! TENGOK COFFEE 3 IN 1

Assalamualaikum wbt..

SMS mendoakan semoga sahabat pengunjung blog sakinahms.blogspot.com semua berada dalam keadaan sihat dan ceria-ceria selalu.

Anda kaya, bahagia dan berjaya.

TERKEJUT BERUK!! TENGOK COFFEE 3 IN 1

Saya dah lama tak minum coffee 3 in 1. Kat rumah, memang tak de 3 in 1 nie. Melainkan ada yang terbabas pi beli. Hehehe..

Al-kisahnya, tadi kat dapur.

Nampak cam cantik je packaging coffee tue. Terletak elok je kat tepi rice cooker.

Packaging memang tip top. nampak mahal & exclusive. Simple tapi dari segi production.. memang "Wow".

Saya pun, tertarik. Dan bukak kotak. Ambil satu sachet.

Saya tak tahu berapa harganya.

First, apa saya buat?

Saya check nilai kalori kat belakang.

Fuhh!! Istiqfar panjang saya.

Terkejut beruk!! (Kasar bunyinya, tapi itu lah keadaan yang boleh anda bayangkan. Tahap terkejut saya...)



Nilai kalori sama dengan sepinggan nasik untuk lunch saya (400k/cal per sachet).

Bayangkan, kalau saya ambil ketika lunch.

Kalorinya menjadi 2 kali ganda.

Tapi, kekerapan orang Malaysia suka minum 3 in 1 tak kira masa. Normally, yang bekerja di pejabat. Yang bujang, yang tak bujang pun sama pantas bercoffee.

Pagi, minum pagi, lunch, minum petang, makan malam, minum lewat malam. Ni, yang betul-betul addicted.

So, moralnya.. elakkan 3 in 1. Memang simple & mudah.

Ia pembunuh diri sendiri dalam diam.

Apa-apa minuman 3 in 1 memang tinggi kandungan kalorinya berbanding minuman lain sebab gulanya. Kadang, cam tak logik di akal.

Hurmm.. Saya still tak percaya. Saya tilik lagi kotak dan sachet coffee tadi. Hahaha..

Mungkin, ada kesilapan mana-mana nie. Atau saya yang salah faham.

Tetap nampak, 25g x 20 sachet. 25g = 398k/kal (lagi 2k/kal nak genap 400).. 

Tak kisah lah.

Yang pasti, 3 in 1.. memang memudaratkan diri sendiri tanpa disedari.

Moral of the story. Stop drink 3 in 1. Start drink plain water, at least 2 liter sehari. Anda akan lihat kesannya jika consistent minum air kosong.

InsyaAllah.

Pesanan ikhlas dari Now Everyone Can Kurus (NECK).
Kurus Hanya Dari Rumah.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

*Sila SHARE, jika ada rasa entry kali ini bermanfaat kepada saudara-mara mahupun rakan-rakan kita di luar sana. Mudah-mudahan lebih ramai yang akan berubah ke arah hidup yang lebih bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment