Wednesday 6 April 2016

3 STAGE KEHIDUPAN SEORANG PEKERJA

 Assalamualaikum WBT..

Saya mendoakan semoga sahabat pengunjung blog sakinahms.blogspot.my sentiasa berada dalam keadaan sihat sejahtera dan berbahagia selalu di samping keluarga tersayang.

Kita semua dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab. InsyaAllah..

Saya menyelak lembaran nota lalu,

Kata Dr. Azizan Osman (DAO) semasa di IMKK nya,

Dalam kerjaya ada 3 stage. Iaitu :

Sebagai seorang pekerja, anda..

1. Kerja sungguh-sungguh dan anda dinaikkan pangkat.

ATAU 

2. Kerja sungguh-sungguh dan anda dilucutkan jawatan.


ATAU

3. Kerja sungguh-sungguh dan anda terpaksa meletak jawatan.

Dimanakah anda hari ini?

Saya?

Mesti ramai yang belum tahu.. Saya tak malu untuk mengaku yang saya berada di stage kedua.


But! i'm happy now after pergi IMKK. Saya tahu kenapa ianya berlaku.

"Kun Fayakun."

Tak mungkin Allah menjadikan sesuatu dengan sia-sia. Setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahNya.

So, jika anda mengalami situasi yang sama seperti saya.. Sila renung-renungkan dan muhasabah diri.


Back to Allah. Mohon petunjuk dariNya.

Hidup kita, hanya sementara. Usah kecewa, Life must go on.

Saya yakin, ramai.. dan sangat ramai yang berada di stage kedua pada hari ini kerana Ekonomi Malaysia yang tak masuk di akal.

Are u agree with me?

Kita tak mampu kawal ekonomi negara hatta dunia sekali pun. Itu kerja Allah. Apa yang boleh kita kawal adalah ekonomi sendiri dan keluarga.

Ok.

Sebelum anda diletakkan di stage kedua, better anda pilih untuk berada di stage ketiga.

WhatsApp : 019-916 4276 untuk dapat ebook Kisah Motivasi :
Sorry Boss!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja ini Sekarang !!
Ebook yang telah mengubah minda saya from nobody to somebody.
Salam Usahawan,
Salam Sayang, Salam Bahagia.

*Sila SHARE jika entry kali ini bermanfaat untuk saudara-mara dan jugak rakan-rakan kita di luar sana. Saya doakan anda Kaya, Bahagia dan Berjaya Dunia/Akhirat.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment