Tuesday 19 April 2016

PENTINGKAH SOKONGAN SEMASA PROSES TURUNKAN BERAT BADAN??


Assalamualaikum wbt..

Saya mendoakan semoga sahabat pengunjung blog sakinahms.blogspot.my sentiasa diberikan kesihatan dan kebahagiaan hidup dunia akhirat.

Kita semua dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab. InsyaAllah.

PENTINGKAH SOKONGAN SEMASA PROSES TURUNKAN BERAT BADAN

Apa perasaan saya bila Give Up!!?

Apa perasaan saya bila tak mampu buat dan nak turunkan berat badan??

Itulah yang saya alami, bila give up saya berhenti di pertengahan jalan.

Tiada sokongan motivasi, bahkan lebih ramai yang suka menjatuhkan dan melemahkan semangat kita.

Berbeza dalam Program Now Everyone Can Kurus (NECK).

Itu yang saya suka dengan program ini.

Di bawah ni, kata-kata semangat dan sokongan rakan-rakan jemaah di kala Kak Rani Othman (RO) lemah.

"I Like!! Kota Rome Tak Di bina dalam Sehari"

Mendapat suntikan semangat yang saya rasa sangat wow!!

Sejujurnya, dulu..

Di saat saya dan saya yakin anda turut mengalaminya..

Bila kita diet makan, ada suara-suara jealous berbunyi.

Lembaga 1: "Rugilah ko diet. Tolak nikmat dunia.. Aku tengok ko sama je. Tak de perubahan pun."

Lembaga 2: "Makan je lah, nanti-nanti lah ko diet."

Lembaga 3: "Tak yah ko bersenam sampai basah lencun. Baik, lah ko ikut kitorang pi lepak-lepak minum petang. Lama kita tak gossip."

Lembaga 4: "Makanlah, wei.. penat je aku masak special untuk ko. Aku taw, ko mesti suka kek nie..."

Lembaga 5: "Ko kurus ke gemuk ke, sama je aku tengok. Suami ko bukan pandang orang lain pun."

Lembaga 6: "Tak yah susah diet.. kalau nak sakit, sakit jugak. Mati bila-bila masa. Tak yah tunggu jatuh sakit. Sementara sihat nie, baik kita enjoy. Makan puas-puas.."

Haa..

Amacam?

Apa perasaan bila diet sorang-sorang, dan ramai pulak lembaga-lembaga kat atas nie?

Mesti lama-kelamaan rasa give up dan menyampah sebab kita tak kuat nak hadapi sorang-sorang.

Apa kata beri peluang kepada diri untuk buktikan kita mampu berubah.

Kita nak kurus sebab nak sihat.

FYI, Usia 30-50an mempunyai risiko tinggi untuk mendapat penyakit akibat obesiti atau lebihan berat badan.

Antaranya :
-Darah tinggi
-Kencing Manis
-Kanser
-Slip Disc
-Sakit lutut sehingga tak mampu solat sempurna
-Gangguan hormon wanita menyebabkan period tidak teratur

Dan banyak lagi.

Jom! Daftar NECK Batch 16 sekarang.

Program Coaching Online 60hari.

Tapi, jika anda mendaftar sebelum 22 April 2016.

Anda layak mendapat Extra Coaching 14 hari dari saya Crew NECK anda.

Anda layak untuk turunkan berat badan 3-5kg dalam tempoh extra Coaching ini + 60hari Coaching (10-15kg).

Best ke best?

Bertindak sekarang. Terhad kepada 20 orang pertama sahaja.

Fast Action! Fast Result!

Hubungi saya (019-9164276) untuk kurus secara berjemaah dengan Ilmu dari Mentor Program Online Now Everyone Can Kurus (NECK).

Saya doakan anda kurus dan sihat.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

Program Kurus Coaching Online No. 1 di Malaysia.
Now Everyone Can Kurus (NECK)
Kurus Hanya Dari Rumah.

*Sila SHARE, jika ada rasa entry kali ini bermanfaat kepada saudara-mara mahupun rakan-rakan kita di luar sana. Mudah-mudahan lebih ramai yang akan berubah ke arah hidup yang lebih bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment