Thursday 7 April 2016

INTAQ IBU MUHAMMAD.. BE STRONG DEAR

Assalamualaikum wbt..

Terima kasih kepada sahabat pembaca dan pengunjung blog sakinahms.blogspot.my masih setia follow dan baca kisah-kisah terbaru dan terkini dari saya.

Malam ni, saya sedikit terkejut..

Sebak dan sayu. Sedih dengan perkhabaran yang baru saya dapat from my ex-officemate.

Seorang ibu muda kepada anak kecil Muhammad sedang struggle melawan penyakit Lymphoma Cancer (Kanser Darah), stage 4.

Allahuakhbar..

Teringat saat kami sama-sama report duty on first day as teacher. Dan kami juga sama-sama tinggalkan that company. Cuma jalan hidup kami berbeza. Beliau meneruskan kerjaya ke Instep dan saya as WAHW.

Allah sebaik-baik perancang. Allah Maha Berkuasa. Beliau pernah hadir dalam hidup saya sebagai seorang kawan dan rakan sekerja. Sepanjang saya mengenali beliau since 2013... beliau pernah diuji lumpuh separuh muka dalam beberapa bulan ketika kami masih lagi berkerja di bawah satu bumbung.

Tapi, Allah Maha Mendengar, Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Dia kembali pulih. 

Kemudian, rumah yang baru mereka sewa dinaiki air banjir, ketika beliau sedang mengandungkan Muhammad. Dalam sekelip mata musnah segala harta benda dan perabot.

Allahuakhbar..

Dan kini, beliau diduga dengan ujian yang Maha hebat. Ketika Muhammad memerlukan kasih sayang dan perhatian seorang ibu. Ketika usia perkahwinan beliau 2 tahun.. pelbagai dugaan yang hadir.

Sebagai hambaNya kita kena kuat, sabar dan tabah. Sentiasa ingat Allah dalam apa jua keadaan dan ujian.

Intan..
Kinah tak sangka akan menulis sedikit coretan kisah Intan di sini.

Allah tahu Intan Kuat.

Kawan-kawan.. di malam yang mulia ini, malam jumaat.

Saya mohon mari kita sama-sama doakan kawan saya Intan atau lebih dikenali sebagai Intaq diberikan kekuatan oleh Allah dan dipermudahkan untuk kesembuhan penyakitnya. Semoga Intan kembali sembuh dan sihat untuk Muhammad dan keluarganya. InsyaAllah..

Anda boleh hubungi FB : Nuna Tj atau saya sendiri (0199164276) untuk sebarang donation/ sedekah.
Intan.. be strong dear. Kinah doakan Intan berjaya lalui ujian ini. InsyaAllah..
Be strong dear.

Jom! LIKE & SHARE demi Muhammad si anak kecil dan Mommy Intaq.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Sahabat.
Sakinah : 0199164276.


"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com
FB : Sakinah Hasanah Mat Said

No comments:

Post a Comment