Sunday 3 April 2016

KUNCI KEJAYAAN WAJIB FOKUS, KENALI DIRI DAN IMPIAN

Assalamualaikum dan selamat petang..

Saya mendoakan semoga sahabat pengunjung dan pembaca blog sakinahms.blogspot.my sentiasa sihat dan berbahagia di samping keluarga tercinta. Kita semua dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab. InsyaAllah..

FOKUS, KENALI DIRI DAN IMPIAN

Dalam hidup ni, kita WAJIB FOKUS jika mahu berjaya.

Semalam, ada seorang adik (24tahun) mohon bantuan saya. Dia tak tahu, cam mana nak mulakan langkah setelah 7 bulan membuat part time bisnes online.

Dia give up! Katanya, sehingga hari ini satu jualan pun belum berjaya dilakukan.

Alhamdulillah, Allah hadirkan beliau untuk dibantu.

So, saya buat sedikit coaching dengan si dia.

Adik ni, seorang pelajar UIA. Lagi setahun lebih dia akan grad.

Dia risau.. susah nak dapat kerja nanti. Hutang confirm dah 25K sebab dia ambil PTPTN. Belum habis belajar.. tapi, dah berhutang.

Al-kisahnya, dia ada masalah senggugut dan migrain yang teruk. Selepas serasi dan tahu akan kelebihan produk ni, si dia ambil peluang bersama Shaklee untuk dijadikan side income.

Antara perkara yang saya coaching kan adalah.. "Apa tujuan dia nak ber bisnes? Adakah kerana wang atau suka-suki atau ingin membantu orang ramai dengan menyampaikan ilmu-ilmu yang bermanfaat? Atau menyampaikan kebaikan produk?"

Actually, sangat banyak yang saya coachingkan dengan dia.

Saya kongsikan ilmu & pengalaman.. Alhamdulillah, so far nampak dia mula faham jalan hidup yang perlu dia FOKUS.
WhatsApp : 019-916 4276 untuk dapat ebook Kisah Motivasi :
Sorry Boss!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja ini Sekarang !!
Kisah seorang Engineer yang tak pernah berniaga 
hatta
sebatang pen pun. Kini berjaya menjadi Working-At-home-Mom.
Mudah-mudahan si adik ni berjaya capai cita-cita dan impiannya.

Nota Kejayaan : Untuk Mencapai apa yang kita tak pernah dapat.. kita perlu lakukan apa yang kita tak pernah buat.

ok.

Salam Jutawan dunia akhirat, InsyaAllah.

Your Trusted Business Partner,
sakinahms.blogspot.my
0199164276.

*Sila SHARE jika entry kali ini bermanfaat untuk saudara-mara dan jugak rakan-rakan kita di luar sana. Saya doakan anda Kaya, Bahagia dan Berjaya Dunia/Akhirat.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment