Wednesday 27 April 2016

PENANGAN DETOX DIRI SENDIRI

Assalamualaikum wbt..

Saya mendoakan semoga sahabat pembaca dan pengunjung blog sakinahms.blogspot.my sentiasa berada dalam keadaan sihat sejahtera dan berbahagia di samping keluarga tercinta.

InsyaAllah.

Bermula 1 Rejab saya Detox secara semulajadi iaitu gunakan pendekatan puasa sunat untuk detox hati dan nafsu makan.

Dan beberapa hari yang lalu, saya mula menambah nutrient dalam diet detox di bulan Rejab saya.

Dimana ia bertumpu kepada usus, hati, limfa, darah dan kulit atau erti kata lain untuk keseluruhan agen detox dalaman kita.

Bayangkan 28tahun saya hidup, macam-macam toksin berkumpul dari pengamalan makanan process/ fast food tanpa terkawal, terdedah kepada pencemaran sekeliling seperti asap rokok, kenderaan, penggunaan bahan kimia semasa zaman belajar, dan banyak lagi yang menyumbang.

Kesannya, banyak lah toksin yang mendap selama ni keluar.

Cabaran detox di musim panas ni, memang menguji kesabaran dan tahap keimanan sesiapa sahaja.

So, nasihat saya.. bertabah dan bersabar. Banyakkan minum air kosong. Niat detox dan kurus, sihat semata-mata kerana Allah.

Kepada sesiapa yang dalam proses turunkan berat badan, memang wajib detoxkan diri sebelum amalkan apa-apa method diet anda.

Pastikan diet tersebut, seimbang dan tidak memudaratkan diri sendiri untuk kesan jangka masa panjang.

Mungkin ramai yang diet tapi sekejap je turun berat, then naik semula. Keadaan ini berlaku kerana anda tidak detox (buang toksin) sepenuhnya dari badan.

Refer pic. di bawah ini.



Ok.

Salam Kurus & Sihat dari saya.

Note : Pendaftaran Program Now Everyone Can Kurus(NECK) masih lagi dibuka kepada anda. Pastikan mendaftar sebelum 29 April 2016 ye, untuk berada dalam group coaching exclusive kami.

Jom! SHARE kepada rakan-rakan kita yang sedang diet supaya mereka peroleh manfaat dari Motivasi kurus NECK ini.

InsyaAllah.

Hubungi saya (019-9164276) untuk kurus secara berjemaah dengan Ilmu dari Mentor NECK anda.

Saya doakan anda kurus dan sihat.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

Program Kurus Coaching Online No. 1 di Malaysia.
Now Everyone Can Kurus (NECK)
Kurus Hanya Dari Rumah.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com
FB : Sakinah Hasanah Mat Said

No comments:

Post a Comment