Thursday 7 April 2016

TIPS SIHAT : 6176 KILO/KALORI MAKANAN KEGEMARAN RAKYAT MALAYSIA

Assalamualaikum wbt..

Saya mendoakan semoga sahabat pengunjung blog sakinahms.blogspot.my sentiasa berada dalam keadaan sihat sejahtera dan berbahagia sentiasa disamping keluarga tersayang.

Kita semua dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab. InsyaAllah..

TIPS KESIHATAN DAN TURUNKAN BERAT BADAN : 6176 KILO/ KALORI

Nak sihat, kena tahu apa yang kita makan. Nak kurus atau dalam erti kata lain turunkan berat badan, kita juga wajib tahu apa yang dimakan.

Sebab setiap makanan yang diambil dan dimakan menyumbang kepada kalori yang masuk ke dalam badan.

Bukan semua nilai kalori yang masuk itu akan digunakan dan bekerja dalam sistem peredaran darah kita. Kebanyakkannya akan tersimpan menjadi lemak dan juga meninggikan paras gula serta kolestrol dalam darah.

Pernah dengar?

Apa yang kita makan menjadi darah daging kita. So, pastikan makanan yang masuk itu suci, halal dan berkhasiat kerana ia mempengaruhi kehidupan setiap insan.

Contoh : Jika kita makan daging yang disembelih tanpa mengikut syariat atau makanan yang bukan hak kita ia haram dari segi hukum. Itu dari segi agama islam.

Manakala pula, kalau kita makan makanan yang tinggi kalori (semestinya tinggi karbohidrat, Lemak dan sedikit protein), ia turut menyumbang kepada aktiviti sistem badan kita. Jantung akan bekerja lebih kuat untuk makanan yang tinggi lemak dan kolestrol.

Itu baru sikit. Cuba tengok nilai kalori kat bawah nie.. Yang memberi jumlah keseluruhannya 6176kilo/kalori. Sama nilai untuk keperluan kalori bagi 5 orang wanita berat Ideal.

Kalau makan kesemuanya dalam satu hari, azam kurus hanya tinggal angan-angan je lah. Manusia normal pun boleh gemuk. Hehehe..

Anda faham apa yang saya maksudkan?


Amacam?

Ingin kurus dan sihat tetapi tak tahu cara..?

Hubungi saya (019-9164276) untuk kurus secara berjemaah dengan Ilmu dari Mentor Program Online Now Everyone Can Kurus (NECK) anda sekarang !!

Saya doakan anda kurus dan sihat.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

Program Kurus Coaching Online No. 1 di Malaysia.
Now Everyone Can Kurus (NECK)
Kurus Hanya Dari Rumah.

*Sila SHARE, jika ada rasa entry kali ini bermanfaat kepada saudara-mara mahupun rakan-rakan kita di luar sana. Mudah-mudahan lebih ramai yang akan berubah ke arah hidup yang lebih bahagia.


"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com
FB : Sakinah Hasanah Mat Said

No comments:

Post a Comment