Saturday 1 August 2015

ALHAMDULILLAH.. INCOME 4 ANGKA BERSAMA SHAKLEE

Assalamualaikum wbt..

SMS mendoakan semoga sahabat pengunjung blog SMS sentiasa berada dalam keadaan sihat walafiat hendaknya, di samping insan-insan tersayang.

Kita semua dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab.

InsyaAllah.

Syukur kepadaNya atas nikmat dan rahmat yang dikurniakan sehingga ke hari ini.

6 TAHUN BELAJAR DEMI HIDUP YANG LEBIH BAIK

Semalam adalah satu kenangan yang sangat indah. Terlalu indah sepanjang saya bersama Shaklee selama hampir setahun ini. (September nie, genap setahun).

Tiada siapa sangka.

Belajar ke universiti hampir 6 tahun.

Bukan 6 Jam, mahupun 6 Hari apatah 6 minggu. Tapi, 6 T A H U N satu tempoh yang terlalu lama.

Kalau kahwin, anak mungkin dah 3 orang kan. Hehehe..

Habis belajar.. melata di kota metropolitan (BOLEH BACA DI SINI). Saya terlibat dengan bisnes Multi Level Marketing (MLM).

Sehingga lah, saya stop dan apa saya buat selepas itu? Sahabat boleh click baca link kat atas tadi.

Kemudian, saya tekad berbisnes semula.

Cuma kali ini.. saya lebih matang dalam memilih dan membuat keputusan. Tiada paksaan. Ianya atas kerelaan dan kemahuan saya sendiri.

HIDUP LEBIH SEMPURNA DAN BAHAGIA

Sepanjang saya bersama Empayar MariaFirdaus selaku my mentor, banyak ilmu-ilmu perniagaan dan juga perkongsian bagaimana kita ingin hidup lebih bahagia dan dapat memberi serta menambah nilai hidup insan-insan sekeliling kita dicurahkan kepada saya sebagai anak didik mereka.

Mereka tak pernah jemu membantu. Bukan mudah nak dapatkan khidmat nasihat dari orang yang telah berjaya.

Bukan sebab, mereka semua sombong. Tetapi, kenkangan waktu.

So, hari ini rasa terpanggil untuk berkongsi sedikit perjalanan dan perjuangan saya sehingga ke tahap sekarang.

Pada permulaan bisnes, income saya hanya lah 2 digit.

Walau apa-pun saya bersyukur.

Sebab, saya sedang membina perniagaan sendiri. Perniagaan yang besar, mesti datangnya dari perniagaan yang kecik.

Betul ke betul..

Yang best, dalam Online Bisnes ini.. kita tak terikat dengan risiko kerugian. Kita tak perlukan premis untuk memulakan perniagaan.

Apa yang diperlukan hanya lah, sekeping hati yang kental.

MIMPI MENJADI REALITI

" Syukur Alhamdulillah,

Dipanjatkan setinggi-tinggi kesyukuran ke hadrat Illahi.

Perhubungan di alam maya bersama Master MariaFirdaus adalah suatu mimpi yang tak pernah terjangkau dek akal sedar ini.

Nawaitu berhubung dengan Master Maria sebabnya nak berniaga.. Nak kaya. Hehehe..

Siapa tak mahu kaya. Semua orang nak kaya. Tapi, saya silap dalam pentafsiran kaya itu.

Tak sangka, pulak hikmah yang lebih besar yang Allah cuba sampaikan.

Dorang lah yang perkenalkan saya dengan shaklee dan jugak Program Now Everyone Can Kurus (NECK).

Time tue, saya memang Obesiti.

So, saya join NECK. Dengan Elmu dan Mentoring dari mereka berdua.. Saya berjaya kurus dengan happy nya:grinning::grinning::grinning:

Rupanya, tak susah pun nak kurus.

So, saya rasa.. Ini peluang dan kesempatan yang Allah cuba berikan kepada saya.

Berkongsi dan menambah lebih ramai nilai hidup orang lain setelah apa yang saya sendiri lalui.

Saya yakin, terlalu ramai insan-insan di luar sana memerlukan bantuan dari saya.

So, perjuangan saya bukan sampai di sini. Saya keep sharing. Follow medium yang Master dah sediakan.

Tak susah pun. Senang je. Yang susah sebab kita cuba create alasan.

Sejujurnya, bila kurus nie.. Memang mudah sangat nak berjaya dalam bisnes.

Kita bukan nak ambil kesempatan. Tapi, kesempatan ini lah yang Allah berikan untuk bantu mereka di sekeliling kita.

Saya rasa bersalah sangat-sangat kalau saya diam bila nampak orang-orang yang Obes.

Anda jangan salah faham pulak:relaxed: Saya pun manusia. Dorang pun manusia. Kita ada adab. Kita ada cara nak sharing. Jangan main terjah je. Kalau yang terjah ni lah, yang sakit dan mudah give up.

Nawaitu kena betul.. Dalam MFMS, kami tak diajar menjual.

Inilah yang saya suka bila sharing pasal NECK.

Saya dapat tambah nilai hidup rakyat Malaysia yang Obes.

Dengan NECK jugak, income saya bertambah kepada 4 angka sekarang. Sama nilai dengan pensyarah dulu.


Pada saya, yang utama adalah dorang. Saya harap mereka dapat sepenuhnya ilmu yang amat berbaloi dari program NECK ini. Itu yang paling penting..

Saya masih ingat lagi kata-kata Master berdua.

" The More U Give, The More U Get Back "

Hari-hari memang ramai yang datang cari saya.


Saya cuma apply, "Teknik jemput-jemput" dan mudah nya "Closed Sales" dengan NECK.

Syukur Alhamdulillah sekali lagi, dengan izinNya.. bulan lepas, Saya berjaya naik Supervisor. Ia adalah satu rahmat yang tak terkira nilainya.

Perjuangan saya baru je bermula.

Konsep saya mudah je. Mereka yang didatangkan kepada kita itu adalah satu ujian. Semakin besar, sesuatu yang ingin kita Impikan.. Semakin banyak ujian yang wajib kita hadapi dan laluinya.


Bukan "Touch & Go". "Tapi sebaliknya, Touch & Tight"

Mudah je, kan..

Follow.. Practice.. Try & adjust wajib untuk berjaya.

Tugas kita.. Hati kena ikhlas. Ikhlas kita nak bantu dorang. So, kita akan cuba selesaikan masalah dorang. Letakkan kita kat tempat dorang.

Jom! Bangkit.. Teruskan perjuangan OGOS yang lebih mantap!!

Jangan pernah kenal erti berputus asa:muscle::muscle::muscle::muscle:

Pada saya tiada istilah gagal. Begitu juga rakan-rakan niaga yang lain.

Rakyat Malaysia yang Obesiti semakin bertambah hari demi hari. Ini tanggungjawab kita bantu dorang. InsyaAllah, Allah akan bantu kita:grinning:

All The Best For August 2015 to all my members in Shaklee.

Terima Kasih, Master MariaFirdaus sebab tidak pernah berhenti membantu kami semua.

Dan tidak dilupakan setinggi penghargaan kepada Coach NECK dan Crew-Crew serta mereka yang sentiasa hadir dalam hidup ini."


Anda ingin menjadi sebahagian dari Team NECK?

Jangan segan-segan or malu-malu.

Nak berjaya cam saya.. cepat-cepatlah, whatsapp saya laju-laju untuk dibantu.

Join TEAM NECK : 0 1 9 9 1 6 4 2 7 6



SMS doakan semoga pembaca blog SMS, berada dalam keadaan sihat sejahtera selalu. Bila Hati Bahagia, Hidup akan automatik menjadi lebih Ceria.

InsyaAllah.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.


"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS


019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment