Friday 28 August 2015

8 JAM SEMBELIT BERJAYA DIATASI DENGAN MUDAH DAN SELESA


Assalamualaikum wbt..

SMS mendoakan semoga sahabat pengunjung blog SMS sentiasa berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya.

Berada di bawah lindungan dan rahmat Allah SWT.

InsyaAllah.

Sembelit!!

Amat menyakitkan jika tak dapat dikawal. Boleh menyebabkan buasir dan stress serta migrain yang melampau.

MASALAH SEMBELIT BERJAYA DIATASI SELEPAS 8 JAM TIDUR

Dulu, saya selalu mempunyai masalah membuang air besar yang sangat kritikal. Seminggu tue, memang boleh dihitung berapa kali je saya membuang.

Macam-macam cara dah saya cuba.

Antaranya, losyen halia dengan kapsulnya. Memang menjadi. Tetapi, kesannya menyakitkan. Berulang-alik ke toilet non-stop.

Memulas dan sangat pedih rasanya.

Sehingga ada kawan saya tegur. Katanya, tak elok kalau macam tue keadaannya. So, saya stop.

Saya diet.

Sebab, beranggapan punca dari pemakanan saya. Makan banyak tapi tak boleh nak membuang.

Apa perasaaan korang?

Stress sangat!!

Rasa nak membuang ada. Tapi, tak berjaya.

Tapi, program diet saya tak berjaya pun. Bahkan perut, badan saya makin membesar.

Muka jadi kusam bila ada masalah sembelit yang teruk. Bukan setakat perut buncit. Tapi, banyak lagi masalah-masalah sampingan lain.
Then start tahun 2014. Saya try herba-lax.

Alhamdulillah, kesannya smooth je.

Telan malam sebelum tidur dengan air masak yang cukup. Pastu, bangun pagi esok.. terus flush.

Tak de rasa sakit. Yang ada, cuma rasa puas. Hahaha.. 

Taw tak cam mana happy nya, saya? Dan saya sendiri tak sangka. Kesan amalkan herba-lax dua kali seminggu.. Perut yang buncit pun kempis.

SMS di seminar bersama DAO 16 ogos 2015 yang lalu.
Alhamdulillah..

Kalau sesape ada masalah yang sama cam SMS, boleh lah hubungi SMS: 0199164276 untuk pertanyaan lanjut.

Ebook Formula Mudah MESTI Kurus (FMMK) membantu ramai rakyat Malaysia kurus dengan cara yang betul.
Whatsapp : 0199164276 untuk ebook PERCUMA dari SMS.
SMS doakan semoga sahabat pengunjung blog SMS sentiasa sihat dan berbahagia di samping keuarga tercinta.

InsyaAllah.

Sila SHARE jika anda rasa entry kali ini memberi manfaat kepada mereka di luar sana.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam bahagia.


"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~

019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment