Thursday 24 December 2015

APA?? AKU TAK TAHU MAHSURI ADA KICAP PEDAS

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera..

APA?? AKU TAK TAHU MAHSURI ADA KICAP PEDAS

Pi dapur, ambil buah mangga kupas & potong-potong untuk snack pagi. Then, sejukkan masuk dalam peti ais 

Jam 10.30 keluarkan semula. Pastu, nampak kicap.

Tuang ke dalam bekas mangga tadi. Gaul-gaul sebati. Pastu, makan.

Pas satu potong, satu potong.. selamat ngap masuk mulut sambil buat kerja.

Tiba-tiba, rasa berasap je. Awat nya pedas. Aku tak letak cili pun.

Musykil..

Sekali pi, dapur semula.. tengok botol kicap.

Mak ai.. rupa-rupanya, kicap ni yang pedas. Pedas nya, boleh tahan berapi.

Hahaha..

Gelak sendiri. Sebab, saya tak tahu pasal kicap nie. Dah nak habis sebotol pun. Biasa guna kicap Jalen atau Cap Kipas Udang.

Laa ni, tak tahu siapa restock Kicap Mahsuri Pedas.

Ok, sedap. Kena selera saya, halal dan keluaran tempatan.

Haa..

Nampaknya, saya dah jatuh cinta dengan kicap nie.

Patut lah semalam, masak sayur campur (Kacang panjang, brokoli, bunga kobis dan peria) rasa pedas.

Kihkihkih..

Main capai je, botol asalkan namanya kicap.

Aku pun pelik. Bila masa pulak, aku taruk cili padi. Tapi, sebab nak cepat dan kesibukkan. Aku abaikan je lah.

Cam ni, lah ragam orang bujang memasak. Sejak berNECK ni, saya main campak-campak je. Garam memang saya tolak tepi.

Alhamdulillah, rasa tetap ada.

Siapa yang sukakan pedas cam saya nie, boleh lah cuba Kicap Mahsuri Pedas. Saya tak jual.. Saya cuma dah jatuh cinta dengan rasanya yang pedas berapi.

Hehehe.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

*Sila SHARE, jika ada rasa entry kali ini bermanfaat kepada saudara-mara mahupun rakan-rakan kita di luar sana. Mudah-mudahan kena dengan selera anda.


"Kurus & Sihat Bermula Dari Rumah"
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment