Wednesday 2 December 2015

SENAMAN FAVOURITE : SQUAT MEMANG TERBAIK!!

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera semua..

SMS mendoakan semoga sahabat pengunjung blog sakinahms.blogspot.com sentiasa berada dalam keadaan sihat dan berbahagia selalu di samping keluarga tercinta. Kita dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab. InsyaAllah..

Ramai yang bertanya, apakah senaman pilihan atau favourite saya?

Actually, senaman saya mudah je. Just buat dari rumah. Dan dimana-mana tanpa halangan. 

Rutin harian saya sebagai Working-At-Home-Woman (WAHW), membuatkan saya perlu bijak merancang dan mempraktikkan setiap ilmu yang dikongsikan di NECK.

Sejak setahun ini, NECK telah berjaya membantu ramai peserta menurunkan berat badan. Secara tidak langsung, saya sebagai crew.. telah melihat sendiri pelbagai rencah dan skill senaman yang diperturunkan oleh coach kepada mereka.

So, rasa satu kerugian jika saya sia-siakan ilmu ini.

Begitu jua, peserta. Bagi saya, ia satu kerugian jika kita memilih untuk tidak beramal dengan ilmu yang dicurahkan.

SENAMAN FAVOURITE : SQUAT 

Nak tahu apa senaman yang saya suka..

Dari dulu lagi, saya memang suka SQUAT.

Sebab apa SQUAT?

Kalau anda nak taw, 25 kali SQUAT mampu mengaktifkan jantung kita luar daripada biasa. Ini berdasarkan pengalaman SMS sendiri lah.

Bila jantung kita aktive, darah akan dipam lebih laju. Otot pun sama-sama bekerja membakar lemak yang sedia ada.

Hurmm..

Lagi satu, SQUAT ni tolong reshape punggung kita lebih cantik dan terbentuk elok.

Kalau sesape ada masalah pungung nampak tak nampak tue, memang elok lah sangat amalkan SQUAT nie. Banyak lagi kelebihan-kelebihan lain seperti di bawah.



Ada jugak beberapa senaman seperti Sit Up, Leg Raise, Skipping, dan banyak lagi jenis-jenis senaman yang saya selalu amalkan sepaya badan sentiasa sihat dan bertenaga.

Postur SQUAT yang betul.
Mungkin ramai yang berfikiran, senaman adalah untuk turunkan berat badan. ye, betul..

Tapi, banyak lagi kelebihan-kelebihan lain seperti kekalkan berat badan, lancarkan peredaran darah untuk sistem respirasi. Ini semua berkaitan dengan kesihatan kita luar dan dalam.

So, mulai hari ini.. Jom! kita sama-sama bersenam untuk sihat.

Haa..

Senam, senam jugak. Pemakanan pun harus dijaga supaya kita tidak terlalu penat untuk menghabiskan masa bersenam. Badan kita pun, perlukan rehat.

Kenapa saya cakap camtu. Sebab, banyak je kes kematian antara golongan yang lasak bersukan. Nak tahu kenapa kerana pemakanan yang kurang sihat, tinggi kolestrol. Bila kolestrol jahat terlalu tinggi, ia boleh mengakibatkan serangan jantung secara tiba-tiba dan strok.
PELUANG BUAT DUIT HARI-HARI DENGAN MOBILE SPA TERENDAH DAN TERHEBAT DI PASARAN MALAYSIA. HANYA SERENDAH RM1999 SAHAJA UNTUK 5 COURSE 3 JAM TRAINING POWER.
WASAP : 019-9164276
 UNTUK PENEMPATAN TRAINING ANDA !!

Even, ia jarang berlaku. Kita sebagai manusia yang bernafsu untuk makan. Haruslah, mencegah sebelum terkena.

Ok.

Selamat mencuba.

SMS doakan semoga anda semua sihat dan ceria-ceria selalu.

InsyaAllah.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.


*Sila SHARE, jika ada rasa entry kali ini bermanfaat kepada saudara-mara mahupun rakan-rakan kita di luar sana.


"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment