Tuesday 3 February 2015

PELABURAN YANG MENGUNDANG OBESITI WANITA DAN LELAKI 30-AN DAN KE ATAS


Assalamualaikum.. semua sahabat Cinta Hati Sakinah yang dikasihi.

Hari ini, saya nak berkongsi mengenai pelaburan kita dalam kehidupan seharian.

Pelaburan kebanyakkan rakyat Malaysia pada hari ini, adalah untuk menjadi GEMUK dan OBESITI.

Jangan Marah, ya.

Ini survey yang saya buat. Saya tengok pun, cam ngeri. Sebab, saya tak suka makan banyak kali. 

Cuma, sekarang nie.. saya, makan lebih kerap selepas tahu kesilapan yang dibuat. Tapi, makanannya.. tak de lah, cam di bawah.

Huhuhu..

PELABURAN KASAR RAKYAT MALAYSIA UNTUK MENJADI OBESITI

SARAPAN PAGI (Jam 7.00pagi)  :-
Nasik Lemak berlauk :  RM4
Teh Tarik kaw kaw : RM2
KALORI : 541


MINUM PAGI (Jam 10.00pagi) :-
2 Biji Karipap Kentang : RM1
Teh Tarik : RM2
KALORI : 380

LUNCH (Jam 1.00tengah hari) :-
Nasik + Ayam/Daging/Ikan + sayur sikit (nasib lah, kalau tak makan sayur) + sambal belacan sikit : RM 6
Milo Ais pekat : RM2
KALORI : 730

MINUM PETANG (Jam 5.00petang) :-
Roti Canai kosong (2 keping) : RM2
Teh Tarik kaw kaw : RM2
KALORI : 736

DINNER (Jam 9.00malam) :-
Nasi Goreng Kampung special : RM6
Jus Oren : RM4
KALORI : 400

MAKAN LEWAT MALAM (Jam 12.00tengah malam)
Burger Daging special : RM4
Nescafe Tarik kaw kaw : RM2
KALORI : 420


TOTAL RM37 PER DAY + 3207 kilo/Kalori.

*( Kalori dah lebih dari keperluan. Inilah punca badan semakin gemuk. Saya akan kongsikan details pasal kalori dalam entry akan datang )

Ini anggaran kasar, perbelanjaan bagi orang bujang yang berduit. Saya masukkan sekali anggaran nilai kalori yang diambil.

Maka, sebulan perbelanjaan sebanyak RM1110 (30hari).

Wow!! Banyaknya, belanja untuk makan sahaja.

Biar, betul...!!

Ini anggaran kasar je sahabat. Tapi, hakikatnya memang ini yang berlaku kepada mereka yang OBESITI.


Ngeri ke Ngeri?

Janganlah, makan cam ni ya sahabat. Botak kepala.. Patutlah, duit selalu tak cukup.

Yang peliknya, badan semakin besar.

Cam, mana

Ini, baru cikit saya nampakkan.. Ada banyak lagi, yang anda patut tahu.
Jawapannya, ada di sini : www.noweveryonecankurus.com/sms

BEST ke BEST?

Saya boleh bantu anda kurus dengan sihat dan kurangkan perbelanjaan harian anda kepada makanan yang rendah kalori dengan lebih mudah.

Caranya, mudah je. Click link di atas atau pun gambar di bawah.

DOWNLOAD SEKARANG!! SEMENTARA IANYA MASIH PERCUMA!!
Anda mampu, saving lebih banyak dengan nilai serendah RM10 sehari sahaja. Tak caya, tak pe. Buat, je. Download dan baca.

Hidup anda adalah pilihan anda.

Selamat membuat pelaburan yang bijak, ya sahabat.

Semoga ia bermanfaat kepada anda dan juga rakan-rakan anda yang nak kurus dan sihat.

Saya doakan anda semua, sentiasa dikurniakan kesihatan dan kebahagiaan oleh Allah SWT di dunia dan akhirat. 

InsyaAllah.

Thanks For Reading :-)

Sekian, wassalam,

Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment