Monday 23 February 2015

JANGAN JADI SEPERTI SAYA.. TUA SEBELUM USIA

Assalamualaikum, semua sahabat Cinta Hati Sakinah.

Saya doakan anda semua sentiasa berada di bawah lindungan dan rahmat Allah SWT selalu. InsyaAllah.

Baru-baru nie, saya ada bersembang dengan seorang sahabat. Kiranya, kenalan baru lah. Dia tak pernah kenal pun SMS sebelum nie.



Kitorang kenal dalam alam maya je pun. Atas alasan dia nak kurus dan sihat cam SMS jugak.

Tahniah, kepada sahabat baru SMS.

TUA SEBELUM USIA

Sembang punyer sembang.. Keluar lah satu soalan cepu emas (anak dah berapa orang). Dia ingat saya dah kahwin. Huhuhu..

Sebenarnya, bukan dia je.. ramai lagi, yang fikir saya dah kahwin bila tengok gambar-gambar lama nie.

Ini perbualan kitorang.
Sedih, oooo...

Sedih, bukan sebab dia tanya. Tapi, mengingatkan rupa paras masa berat 70kg. Memang nampak ketara sangat cam mak budak. Cam orang dah kahwin.

Sentap, ke?

Tak de, lah. Tak sentap! pun. Sebab, dah lama sentap. Mampu tersenyum je lah. Hehehe :-)

SAYA YANG PERNAH GEMUK

Sahabat,

Bila kita gemuk.. Ini bermakna kandungan lemak tepu di bawah kulit sangat banyak. Bila lemak banyak.. maka toksin pun banyak. Dan bila toksin banyak.. ia akan mempengaruhi image dan figura kita seperti gambaran di bawah.


Selulit akibat lemak terkumpul di bawah kulit.
Disebabkan itulah, orang fikir saya dah beranak-pinak. Huhuhu..

Saya tak kisah, orang nak cakap apa pun. Badan saya, saya yang usung ke hulu dan ke hilir. Bukan dorang atau sape-sape.

Dorang, tak pernah gemuk.. memang dorang tak faham perasaan kita nie. Huhuhu..

Tapi, saya berterima kasih sangat-sangat kepada mereka yang pernah ejek dan ketawakan saya.

Kerana mereka, saya mengambil tindakan untuk kuruskan badan seperti hari ini.



Selebihnya, sahabat boleh baca DI SINI. Kenapa, saya wajib Kurus?

Mereka 2 cent sahaja. 

Bagaimana hidup saya mula berubah? Hanya dengan Formula MUDAH MESTI KURUS dari ebook Now Everyone Can Kurus (NECK!).


PERCUMA!! DOWNLOAD DAN BACA.
Semoga dengan sedikit perkongsian ini, dapat membantu sahabat dan mereka yang senasib dengan saya.

InsyaAllah.

SMS doakan anda semua, sentiasa dikurniakan kesihatan dan kebahagiaan oleh Allah SWT di dunia dan akhirat. 

Sekian, wassalam,
Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment