Thursday 4 December 2014

BACAAN GULA EMAK TURUN DENGAN RAWATAN SEMULAJADI

Assalamualaikum wbt..

Apa khabar sahabat Cinta Hati Sakinah pada hari ini?

Didoakan semoga sahabat semua sentiasa sihat, ceria dan bahagia di samping keluarga tersayang. InsyaAllah :-)

Hari ini, SMS nak kongsi kegembiraan bersama sahabat semua yang  telah banyak memberi sokongan setia bersama Cinta Hati Sakinah.


Alhamdulillah.

DON'T GIVE UP..!! YOU CAN DO IT..!! SAKINAH. 

Kalau sahabat ada follow kisah Buih-buih Cinta Hati Sakinah, pasti sahabat tahu tujuan utama saya nak ambil set slimming shaklee ni pada asalnya adalah untuk kurus..

Tapi, tak sangka lah pulak.. banyak kesan-kesan positive yang saya perolehi. Selain ilmu yang mencurah-curah.. Kesihatan luar dan dalam pun dapat sekali.


Yang penting, bukan saya sahaja. Tapi, seluruh ahli keluarga termasuk emak yang ada penyakit kencing manis.

Alhamdulillah.. Terima kasih, Ya Allah.


Kenapa "Don't Give Up!!" pulak..??


Kita sentiasa ada Allah di sisi. So, saya tak pernah berhenti berharap dan rasa GIVE UP!!
Sebelum emak disahkan menghidap kencing manis.. Ayah terlebih dahulu, kena kencing manis (Diabetes Mellitus) sebagaimana gambar di bawah:

Sekadar gambar hiasan (keadaan kaki ayah lagi teruk dari gambar.. hitam hingga ke lutut)

Pelbagai usaha dan jenis ubat-ubatan kami adik-beradik lakukan untuk arwah ayah. Saya akan kongsikan kisah kami menjaga arwah ayah di entry yang lain nanti.

Dalam masa yang sama, saya check bacaan gula emak. Kami sangat terkejut sebab bacaan emak lagi tinggi daripada ayah. Ayah 16.0 mmol/L, je.. Tapi, mak 30.0 mmol/L.


Ex-Officemate (Kak Ros), ada cadangkan saya sediakan mesin ni untuk memudahkan ayah dan emak.
Saya jadi semakin risau.. Mana tidak risau. Kami mula membaca dan mencari penawar untuk emak dan ayah. Saya mula bertanya rakan-rakan dan mereka banyak membantu dan memberi cadangan.

Tapi, kami tak jumpa jalan penyelesaian lagi.. Glukosa ayah makin tinggi. Naik kepada 23.9 mmol/L pada 28 Jun 2014 (bacaan sehari sebelum ayah hembuskan nafas terakhir).

Begitu juga dengan emak. Kadang turun..kadang naik. Hati makin risau tapi tak pernah berhenti berharap. Saya percaya pasti dapat pulihkan kembali kesihatan mereka kepada normal.

TIADA PENYAKIT YANG TIADA PENAWARNYA

Selepas arwah ayah meninggal (29 Jun 2014).. Lebih kurang 3 bulan kemudian, saya try bagi emak set Diabetes Shaklee. Saya bagi pun sebab saya dah makan sendiri. Dan alhamdulillah sangat berkesan untuk kurus, gastrik, cantik dan resdung (banyak betul penyakit saya). Huhu..

Berjayakah dengan Set Diabetes Shaklee nie?

Bacaan glukosa emak semakin baik. Untuk makluman sahabat semua, minggu pertama consume Shaklee.. bacaan glukosa mak 22.4 mmol/L. Selepas seminggu check.. nombor kat screen mesin menunjukkan bacaan positive lagi.

21 September 2014: 22.4mmol/L
21 Oktober 2014:     15.1 mmol/L
15 November 2014: 13.4 mmol/L

Alhamdulillah.. Bahagia dan seronok sangat sebab dah jumpa penawar semulajadi untuk emak.

Alhamdulillah.. Bulan ni, ada promosi Vita C, Vita E dan Collagen.
Beli banyak-banyak untuk emak, keluarga dan diri sendiri.
Emak sebelum dan selepas makan Set Diabetes Shaklee:

Apa yang menarik dan bestnya.. Emak memang suka makan benda-benda manis dari dulu lagi. Sekarang, tak de lah risau sangat. Emak boleh je makan semua tue. Cuma jangan lah over dose. Hehe..

Since ambil Shaklee.. Emak memang secara automatik jadi kurang makan buah-buahan dan kuih-muih manis. Saya tak halang pun..

Kalau dulu.. Sebiji buah tembikai tue memang mak makan sorang-sorang. Kadang.. 2,3 kilo buah duku dan macam-macam buah mak makan. Saya dan adik-beradik kurang berminat sebab manis.




Bila membeli-belah.. saya sangat berhati-hati membeli barangan dapur. Buah memang kurang lah.. niat tak nak bagi mak makan. Kalau beli pun, pilih yang kandungan gula rendah. (Kejam ke..tak lah. Saya tengah pantau kencing manis mak).

TAPI..

kalau saya tak beli. Emak sendiri yang pi beli. Adui..Cam mana, nie

Kami selalu pesan kat emak:

"Kurang-kurangkan lah makan buah-buah manis tue, mak. Kandungan gula tinggi. Emak tue ada kencing manis."

Mak cakap:

"...dah anak-anak emak tak nak makan. Biarlah emak yang makan".

Emak... Emak :-)


PESANAN KEPADA ANAK-ANAK YANG MASIH MEMPUNYAI IBU BAPA:

1. Jaga dan rawatilah mereka. Bukan membiarkan mereka tanpa sebarang khabar berita.

2. Bawalah ibu bapa kita untuk medical check-up secara berkala. Jangan jadi seperti saya, terlambat untuk merawat arwah ayah. Alhamdulillah.. Masih berpeluang menjaga emak hingga kini.

3. Kencing manis, lemah jantung dan tekanan darah tinggi pembunuh dalam diam. So, berhati-hati dengan apa yang dimakan dan amalan gaya hidup kita. 

Inilah sedikit perkongsian dari SMS sebagai seorang anak yang nak emak dan ayah sihat dan bahagia. Mudah-mudahan dengan kisah ini, dapat membantu lebih ramai insan-insan di luar sana yang tercari-cari penawar untuk ibu bapa mereka seperti SMS.

Jangan lupa, ikuti perkembangan kencing manis mak SMS di lain entry pula.

Sila like dan share sekiranya, ia memberi manfaat kepada rakan-rakan dan keluarga anda di luar sana. 

Semoga sahabat semua sentiasa dipermudahkan segala urusan dan berjaya menjadi insan bertaqwa dunia dan akhirat.

Doakan mak SMS sihat ya, sahabat. Aamiinn..

Updated 10 Januari 2015 : Bacaan terkini Mak (08 Januari 2015: 7.3 mmol/L)

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."

#SEMPENA TAHUN BARU 2015 : REBUT PELUANG PROMOSI HEBAT DAN JIMAT BERGANDA-GANDA UNTUK INSAN-INSAN TERSAYANG TERUTAMA IBU DAN BAPA



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan insan-insan tersayang?
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!


Shaklee ID : 1168494
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment