Friday 12 December 2014

PENGALAMAN NGERI SI SUAMI DALAM KEHIDUPANNYA


Assalamualaikum wbt..

SMS mendoakan semoga sahabat Cinta Hati Sakinah, sentiasa sihat, bahagia dan berjaya di samping keluarga tersayang.

Terasa sudah lama tidak berkongsi cerita Kisah Motivasi dari entry yang lepas. (click DI SINI).

Apa yang terjadi kepada Mia dan suaminya, ya sahabat?

SEDUTAN DARI EBOOK "SORRY BOSS!! SAYA TERPAKSA BERHENTI KERJA"

PENGALAMAN NGERI SI SUAMI

Saya memulakan perniagaan dengan langkah kiri. Ini kerana, saya tidak memenuhi syarat-syarat untuk berniaga.

Semasa memulakan perniagaan ini, saya tiada mentor. Saya tiada ilmu. Saya tiada sistem. 

Saya tidak bertindak dengan betul. Cumanya saya hanya mempunyai impian yang besar. Iaitu saya mahu menjadi "KAYA".

Impian besar tapi tiada ilmu
Rupa rupanya saya silap. Impian yang besar sahaja tidak cukup untuk menjadikan saya seorang yang kaya dan berjaya.



Saya lebih ke arah, “HENTAM JE LAH”.

Pada waktu itu, saya sangkakan kalau nak buat bisnes mesti perlu modal yang besar. Mesti perlu ada sesuatu untuk ‘ditunjukkan’.  Mesti ada kedai atau kilang. Itu baru ‘nampak’ macam buat bisnes.

Gambar hiasan
Itu salah satu kesilapan saya pada waktu itu.

Saya memilih perniagaan yang memerlukan modal yang besar, risiko yang besar, kerja yang susah dan keuntungan yang biasa-biasa sahaja.

Saya sepatutnya memulakan perniagaan dengan satu bisnes yang memerlukan modal yang kecil, risiko yang kecil, kerja yang mudah tetapi untung yang besar.

Tapi apakan daya, saya seperti orang lain juga. Melakukan kesilapan dalam kehidupan.



Kisah di atas ini adalah sedutan dari Ebook “Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja”.

Dapatkan Cerita Penuh Kisah Motivasi Penuh Inspirasi Ini Secara PERCUMA di ebookniaga.com/sorryboss/sakinahmatsaid

Untuk makluman anda, ebook ini sudah didownload lebih daripada 5000 orang dari seluruh Malaysia. Ramai yang memberi feedback positif dari ebook ini.

Sila like dan share sekiranya, sahabat rasa ia memberi manfaat kepada rakan-rakan anda di luar sana. Semoga sahabat Cinta Hati Sakinah sentiasa dipermudahkan segala urusan dan berjaya menjadi insan bertaqwa dunia dan akhirat.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan insan-insan tersayang?
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!


Shaklee ID : 1168494
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment