Wednesday 24 December 2014

3 JENIS SUMBER ALTERNATIF LAIN YANG LEBIH MUDAH, CEPAT, MURAH DAN ALAMI

Assalamualaikum wbt..

SMS doakan sahabat Cinta Hati Sakinah, sentiasa di bawah payung lindungan Allah SWT.

Dikurniakan nikmat kesihatan, kebahagiaan dan kejayaan hidup bersama keluarga tersayang. InsyaAllah :-)

Sebagaimana ramai yang sedia maklum.. Setiap bulan memang pihak Shaklee akan ada promosi produk-produk tertentu.

Selalu promosi itu, beli 3 free 1, beli 6 free 1 dan banyak lah benefit lain yang akan kita peroleh.

Bulan nie, ramai yang tanya.. "Promosi apa, ya kak?" 

Ni yang SMS nak share dengan sahabat semua. Dah hujung-hujung bulan baru berkesempatan nak mengarang pasal promosi nie. Hehe.. 

3 SUMBER SEMULAJADI YANG BERBALOI-BALOI

Kenapa saya cakap, berbaloi-baloi?

Yelah.. ramai yang dah taw, Shaklee nie produk semulajadi yang memang menjaga kualiti dengan melakukan pelbagai ujian klinikal lebih daripada 80 000 ujian setiap tahun.

Melabur lebih daripada US$ 250 Juta dalam bidang klinikal, penyelidikan dan pembangunan demi untuk memberikan kehidupan yang lebih sihat dan baik secara semulajadi.

Saya amat yakin dengan produk shaklee ini, sebab saya sendiri yang melaluinya. Saya makan dan rasa. Alhamdulillah.. Sangat berkesan. Malah bukan saya sahaja. Tapi, mak dan adik-beradik pun sama. (Boleh baca DI SINI dan DI SINI).

Tapi, saya tak mahu cerita pasal shaklee. Saya nak story pasal 3 produk yang sangat menarik untuk sesiapa yang nak cantik, sihat luar dan dalam.

Sempena akhir tahun 2014, bulan ini di panggil bulan kecantikkan luar dan dalam terutama untuk kaum lelaki dan wanita.


Lelaki?

Lelaki pun, boleh ya? Boleh, lah.. tiada masalah pun. Shaklee untuk semua. Bukan untuk wanita sahaja.

SIAPA SANGGUP MAKAN BUAH OREN 7 BIJI SEHARI?

Agak-agak berapa ya, harga buah oren untuk 7 biji ini?

Baru-baru nie, ada lah jugak beli buah oren biasa-biasa je. RM2.00 untuk 4 biji. Saya tak tahu sangat harga pasaran berapa. Itu pun, saiznya kecik je. Tak tengok lah pulak berapa kilo kan.. Taw, masuk mulut je. Haha..

Kalau 8 biji..maknanya RM4 lah kan? Sanggup ke makan 8 biji sehari. Letih, jugak ya. Silap hari bulan duk ulang-alik ke tandas je. Sebab terlebih manis.

Yeke, lebih manis? Bagus lah kalau dapat yang manis. Dapat yang masam..? tak menyumpah. Kecian, kat si oren tue. Bukan silap dia pun. Bersyukur, lah sahabat.

Ni, saya nak kongsi cikit. Apa yang saya tahu, lah.. Buah oren kan provide vitamin C. Kandungan vitamin ini akan berkurangan kepada separuh sebaik sahaja di petik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.

Sebab tue, peniaga pasar raya letak dalam suhu sejuk buah-buahan. Tapi, kalau beli kat stall cam mana tue? Haa.. fikir, lah sendiri ya.

Berbeza dengan Sustained Released Vita C (Vita C) Shaklee. Sebiji Vita C, sama dengan 7 biji buah oren taw sahabat. Dah la, semulajadi.. Pastu murah, pulak. Sebiji tablet boleh dapat dengan harga serendah RM 0.50 (Bukan harga ahli).


SEMAKIN TUA SEMAKIN KEREPOT DAN MEMBONGKOK

Jangan marah, taw sahabat. Saya sedar yang saya pun akan tua bila tiba masa nya. Kalau umur panjang. Kita akan berkerepot kedut-kedat sana sini.. Dan yang paling sedih, membongkok cam lagu zaman kanak-kanak tue. 

"Nenek.. Nenek.. Si Bongkok 3..." Entah betul entah tidak. Hehe..

Semakin kita menua, tubuh kita semakin kurang menghasilkan kolagen. Akibatnya, akan timbul lebih banyak kedutan dan garis halus serta semakin mengendur. Kita memang ada kolagen taw. 


Yelah.. Kita dah guna badan untuk 50 tahun (Usia ini sekadar contoh).. Badan makin uzur lah, kalau tak dijaga pemakanan, dah kesihatan diri.

Kolagen akan berkurang dan rosak bukan sebab usia je, sahabat. Sebaliknya, ada faktor luaran yang kita kurang prihatin iaitu matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisi, merokok dan banyak lagi.

Sebab tue, kulit orang korea, jepun gebu-gebu dan cantik. Faktor cuaca memainkan peranan jugak rupanya. 

Cam mana nak atasinya?

Menurut pakar saintis kami, kita perlu mengambil kolagen dari:

Perkara yang menyedihkan sebab bulan ini, adalah bulan terakhir pengeluaran collagen.
Kita akan jumpa semula lagi setahun kerana prosedur pendaftaran baru oleh pihak Malaysia.
Dah tue.. cam mana nak makan semua nie? Mana nak cariTakkan hari-hari nak kena pi cari sisik ikan merah.

Ada ke orang nak jual sisik ikan. Kalau cakap kat mak cik-mak cik kat kampung. Mesti, dorang tergelak je. Buang tabiat, nak beli sisik ikan. Hahaha..

Kelebihan Collagen Powder
VITAMIN E UNTUK SIAPA?

Opps..!! Panjangnya, entry kali nie. Ok, saya cuba make it short. Vita E untuk siapa, ya?



Untuk makluman sahabat, seseorang yang bermasalah seperti di atas perlu mengambil makanan (1kg biji gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam dan 500g badam) untuk sel-sel sihat melawan radikal bebas.

Sanggup ke, makan semua tue serentak setiap hari. Huhu..


Sayangi diri, sayangi keluarga dan insan-insan tersayang untuk kehidupan yang lebih bahagia.


Seronok, kan..? Ada alternatif lain yang lebih mudah, cepat tapi tetap alami semulajadi dan berkesan. Alhamdulillah..


KELEBIHAN PROMOSI SHAKLEE

OK, untuk makluman sahabat yang masih lagi baru dan tertanya-tanya. Apa yang best dengan promosi ini.. Saya akan kongsikan beberapa kelebihan yang memang sangat berbaloi. Rugi tak grab peluang ni, taw..

Antara kelebihannya ialah:

1. Biasa beli 2 akan diberikan discount sebanyak 5%.

2. Beli 3 dapat free 1.

3. Beli banyak-banyak. Sekali beli 6, Shaklee bagi jugak free 1. Yang ni, saya paling suka dan seronok berganda-ganda. Sebab, dengan pembelian ini.. melayakkan kita dapat free membership yang bernilai RM65..

Kalau jumlah pembelian RM800 ke atas.. Dapat pulak free postage. Pastu, dapat Cash Bonus.. Dapat duit free-free. Siapa tak mahu..

WOW!! BEST KE BEST!!??
Mestilah best!!

Lagi best dan berbaloi.. Kalau sahabat join group MariaFirdaus (MFMS), sahabat akan dijemput masuk kedalam group telegram, FB Secret dan banyak lagi untuk berniaga sekali dengan kami.

Kami akan membantu dan memberi khidmat nasihat dari segi nutrisi, penggunaan produk dan cara yang berniaga yang betul from zero to hero.

K, lah sahabat..

SMS doakan semoga sahabat semua, dikurniakan nikmat kesihatan yang berpanjangan daripada Allah SWT supaya kita dapat beribadat kepadaNya dengan sempuna. InsyaAllah.

Sila like dan share sekiranya, sahabat rasa ia memberi manfaat kepada rakan-rakan anda di luar sana. Semoga sahabat Cinta Hati Sakinah sentiasa dipermudahkan segala urusan dan berjaya menjadi insan bertaqwa dunia dan akhirat.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan insan-insan tersayang?
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS untuk:-


FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Shaklee ID : 1168494
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment